Τη διαφωνία της με το ενδεχόμενο καθιέρωσης μίας και μοναδικής εξαετούς θητείας για τον Πρόεδρο της Δημοκρατίας εξέφρασε η Ντόρα Μπακογιάννη, κατά τη συζήτηση για τη συνταγματική αναθεώρηση. Παράλληλα, άσκησε έντονη κριτική στο δημοψήφισμα του 2015, υποστηρίζοντας ότι αποτέλεσε μία από τις πιο αρνητικές πολιτικές εμπειρίες της μεταπολιτευτικής περιόδου.
Διατήρηση του σημερινού μοντέλου
Η βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας τάχθηκε υπέρ της διατήρησης του ισχύοντος πλαισίου, το οποίο προβλέπει δύο πενταετείς θητείες για τον ανώτατο πολιτειακό άρχοντα.
Όπως ανέφερε, το σημερινό σύστημα έχει λειτουργήσει αποτελεσματικά και δεν συντρέχει ουσιαστικός λόγος αλλαγής του, στο πλαίσιο της υπό εξέλιξη συνταγματικής αναθεώρησης.
Βολές για το δημοψήφισμα του 2015
Η κ. Μπακογιάννη αναφέρθηκε και στο δημοψήφισμα του 2015, εκφράζοντας την άποψη ότι η συγκεκριμένη διαδικασία άφησε αρνητικό αποτύπωμα στη χώρα και ανέδειξε την ανάγκη ύπαρξης σαφέστερων θεσμικών δικλίδων ασφαλείας.
Σύμφωνα με την ίδια, η εμπειρία εκείνης της περιόδου θα πρέπει να αξιολογηθεί με ψυχραιμία, ώστε να εξαχθούν χρήσιμα συμπεράσματα για το μέλλον της λειτουργίας των θεσμών.
Στο επίκεντρο η συνταγματική αναθεώρηση
Οι τοποθετήσεις της έγιναν στο πλαίσιο της συζήτησης για τις αλλαγές που εξετάζονται στο Σύνταγμα, με ζητήματα όπως η εκλογή και η θητεία του Προέδρου της Δημοκρατίας, αλλά και το πλαίσιο διεξαγωγής δημοψηφισμάτων, να βρίσκονται στο επίκεντρο του πολιτικού διαλόγου.
Η παρέμβασή της προκάλεσε συζήτηση, καθώς εξέφρασε διαφορετική προσέγγιση σε σχέση με προτάσεις που έχουν κατατεθεί για τη μελλοντική μορφή των θεσμικών διαδικασιών.


