Στο ΕΣΠΑ η Β’ φάση του έργου ηλεκτροκίνησης και τηλεδιοίκησης στη σιδηροδρομική γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα


Στο τομεακό Πρόγραμμα ΕΣΠΑ «Μεταφορές 2021-2027» εντάχθηκε η Β’ φάση του έργου εγκατάστασης ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και του συστήματος ETCS L1 στη σιδηροδρομική γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, με συνολική δημόσια δαπάνη που ξεπερνά τα 85,6 εκατ. ευρώ.

Αναβάθμιση της σιδηροδρομικής γραμμής

Με απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, Νίκου Παπαθανάση, σε συνεργασία με τον Αναπληρωτή Υπουργό Μεταφορών, Γιώργο Κώτσηρα, η πράξη «Εγκατάσταση Ηλεκτροκίνησης – Σηματοδότησης – Τηλεδιοίκησης και ETCS L1 στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα – Β’ Φάση» εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ «Μεταφορές 2021-2027».

Δικαιούχος του έργου είναι η Σιδηρόδρομοι Ελλάδος ΜΑΕ, ενώ η συνολική δημόσια δαπάνη ανέρχεται σε 85.629.355,02 ευρώ, εκ των οποίων 60.870.881,70 ευρώ συγχρηματοδοτούνται από το Ταμείο Συνοχής.

Τι περιλαμβάνει το έργο

Το έργο αφορά την ολοκλήρωση της εγκατάστασης σύγχρονων συστημάτων ηλεκτροκίνησης, σηματοδότησης, τηλεδιοίκησης και ETCS L1 στην υφιστάμενη μονή σιδηροδρομική γραμμή Παλαιοφάρσαλος – Καλαμπάκα, συνολικού μήκους 80,4 χιλιομέτρων.

Παράλληλα, προβλέπεται η ολοκλήρωση της κατασκευής παρακαμπτηρίου και αποβάθρας στην περιοχή των Σοφάδων, καθώς και εργασίες ανακαίνισης και επισκευής μικρής κλίμακας σε υφιστάμενα κτίρια σιδηροδρομικών σταθμών.

Ενίσχυση της ασφάλειας και της λειτουργικότητας

Η υλοποίηση του έργου αναμένεται να συμβάλει ουσιαστικά στην αναβάθμιση του κεντρικού σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, μέσω της εγκατάστασης σύγχρονων τεχνολογικών συστημάτων που θα ενισχύσουν την ασφάλεια των μετακινήσεων, τη διαλειτουργικότητα του δικτύου και τη συνολική αποδοτικότητα των σιδηροδρομικών μεταφορών.

Συντάκτης

Δείτε Επίσης

Τελευταία άρθρα