Κρίσιμη καμπή για τη διερεύνηση της τραγωδίας – Στο επίκεντρο η αλλοίωση του χώρου του δυστυχήματος
Η έρευνα για το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη εισέρχεται σε νέα φάση, καθώς οι δικαστικές αρχές απέστειλαν επίσημες κλήσεις σε απολογία στον πρώην υφυπουργό Χρήστο Τριαντόπουλο και τον πρώην περιφερειάρχη Θεσσαλίας Κώστα Αγοραστό. Η διαδικασία αφορά την καταγγελλόμενη αλλοίωση του χώρου του δυστυχήματος — μια υπόθεση που παραμένει στο επίκεντρο έντονου δημόσιου ενδιαφέροντος.
Το επίμαχο ζήτημα: Το «μπάζωμα» στο σημείο της σύγκρουσης
Σύμφωνα με τη δικογραφία, η έρευνα επικεντρώνεται στις εργασίες απομάκρυνσης υλικών και χωμάτων από το σημείο της σύγκρουσης των τρένων, αμέσως μετά το δυστύχημα. Οι ανακριτικές αρχές διερευνούν εάν οι παρεμβάσεις αυτές έγιναν πριν ολοκληρωθεί η πλήρης αυτοψία και συλλογή στοιχείων — γεγονός που, αν επιβεβαιωθεί, θα σήμαινε ότι κρίσιμες αποδείξεις ενδέχεται να αλλοιώθηκαν ή να χάθηκαν.
Ο πρώην περιφερειάρχης Κώστας Αγοραστός φέρεται να εμπλέκεται μέσω εντολών για τη διάθεση μηχανημάτων έργου, ενώ ο Χρήστος Τριαντόπουλος καλείται να δώσει εξηγήσεις για τη δική του εμπλοκή, ως αρμόδιος σε θέματα φυσικών καταστροφών την περίοδο εκείνη.
Η έρευνα στο τελικό στάδιο
Μετά από μήνες συλλογής μαρτυριών, εγγράφων και καταθέσεων, η ανακρίτρια έχει ολοκληρώσει το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας. Οι απολογίες των δύο πρώην αξιωματούχων αναμένεται να καθορίσουν εάν η υπόθεση θα οδηγηθεί σε παραπομπή στο Δικαστικό Συμβούλιο και, πιθανότατα, στο Ειδικό Δικαστήριο για όσους είχαν κυβερνητική θέση κατά την επίμαχη περίοδο.
Παράλληλα σε απολογία καλούνται και άλλα έξι πρόσωπα που δεν κατείχαν πολιτικές θέσεις, αλλά είχαν ρόλο στις εργασίες μετά το δυστύχημα.
Τα επόμενα βήματα
Η υπόθεση αναμένεται να κινηθεί γρήγορα τις επόμενες εβδομάδες, με στόχο να κλείσει ο φάκελος της προανάκρισης εντός του έτους. Από εκεί και πέρα, το Δικαστικό Συμβούλιο θα κληθεί να αποφασίσει ποιοι θα οδηγηθούν σε δίκη.
Η κοινωνική πίεση για πλήρη διαλεύκανση παραμένει ισχυρή, καθώς η τραγωδία των Τεμπών εξακολουθεί να αποτελεί ένα από τα πιο σκοτεινά κεφάλαια στη σύγχρονη δημόσια διοίκηση και λειτουργία των υποδομών της χώρας.


