30.6 C
Athens
Τετάρτη, 17 Σεπτεμβρίου, 2025

Νέο σύστημα ραντεβού στα νοσοκομεία από 1η Οκτωβρίου – Όλες οι αλλαγές για τους ασθενείς

Αλλαγές στον τρόπο με τον οποίο οι πολίτες θα κλείνουν ραντεβού στα νοσοκομεία του ΕΣΥ φέρνει το Υπουργείο Υγείας από την 1η Οκτωβρίου, με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτηση και την απλούστευση των διαδικασιών.

nosokomeio 1 1 1

Σύμφωνα με τον υφυπουργό Υγείας, Μάριο Θεμιστοκλέους, το νέο σύστημα θα είναι πιο «φιλικό» προς τον πολίτη, καθώς συγκεντρώνει όλα τα διαθέσιμα ραντεβού σε μια ενιαία πλατφόρμα. Έτσι, οι ασθενείς δεν θα χρειάζεται πλέον να καλούν ξεχωριστά κάθε νοσοκομείο ή να περιμένουν σε συγκεκριμένες ώρες για να βρουν διαθεσιμότητα.

Πώς θα λειτουργεί

Οι πολίτες θα μπορούν να μπαίνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα ή να καλούν τον αριθμό 1566, προκειμένου να κλείσουν το ραντεβού τους. Με βάση τον ΑΜΚΑ και την ειδικότητα που αναζητούν, θα εμφανίζονται όλες οι διαθέσιμες επιλογές στα νοσοκομεία της περιοχής τους.

Παράλληλα, δρομολογείται η διάθεση περισσότερων από 1 εκατομμύριο νέων ραντεβού τους επόμενους μήνες, γεγονός που αναμένεται να μειώσει σημαντικά τους χρόνους αναμονής.

Μοντέλο «εμβολιαστικών ραντεβού»

Το νέο σύστημα παραπέμπει στο μοντέλο που εφαρμόστηκε με επιτυχία κατά την περίοδο των εμβολιασμών: ο πολίτης δηλώνει τον ταχυδρομικό του κώδικα και βλέπει άμεσα σε ποια νοσοκομεία υπάρχουν διαθέσιμα ραντεβού για την ειδικότητα που χρειάζεται.

Σύνδεση με αξιολόγηση νοσοκομείων

Η αλλαγή συνδέεται και με το πρόγραμμα αξιολόγησης των νοσοκομείων και των διοικήσεών τους. Ήδη περισσότεροι από 11.000 ασθενείς έχουν συμμετάσχει σε ερωτηματολόγια για την εμπειρία τους από το ΕΣΥ, με το 92% να δηλώνει ότι βρήκε τις ειδικότητες που αναζητούσε και το 75% να αξιολογεί τη νοσηλεία ως καλή ή πολύ καλή.

Όπως σημείωσε ο κ. Θεμιστοκλέους, τα σχόλια των ασθενών –θετικά ή αρνητικά– λαμβάνονται υπόψη, ενώ σε περιπτώσεις προβλημάτων (π.χ. καθαριότητα) δίνονται σαφή χρονικά περιθώρια στους διοικητές για βελτίωση.

Μείωση χρόνων αναμονής

Παράλληλα, συνεχίζεται το πρόγραμμα των δωρεάν απογευματινών χειρουργείων, το οποίο –σύμφωνα με το Υπουργείο– έχει ήδη οδηγήσει σε σημαντική μείωση των λιστών αναμονής. Ο ασθενής θα μπορεί πλέον να ενημερώνεται για τον εκτιμώμενο χρόνο αναμονής σε κάθε κλινική, ενισχύοντας τη διαφάνεια και τη σωστή επιλογή νοσοκομείου.

Ο απολογισμός του καλοκαιριού

Ο υφυπουργός Υγείας έκανε επίσης απολογισμό της θερινής περιόδου, τονίζοντας ότι το φετινό καλοκαίρι υπήρξε καλύτερη στελέχωση σε γιατρούς και νοσηλευτές, ιδιαίτερα στα νησιά και στις τουριστικές περιοχές. Με περισσότερες βάσεις του ΕΚΑΒ, αυξημένα ασθενοφόρα και νέες αεροδιακομιδές, ο χρόνος απόκρισης μειώθηκε σημαντικά σε αρκετές περιοχές, όπως στη Χαλκιδική όπου οι καθυστερήσεις από μία ώρα περιορίστηκαν σε περίπου 15 λεπτά.

nosokomeio 3

Στόχος: ένα πιο προσβάσιμο ΕΣΥ

«Το σύστημα υγείας είναι ένας ζωντανός οργανισμός, με δυσκολίες και προκλήσεις. Κάθε μέρα όμως πρέπει να γινόμαστε καλύτεροι», τόνισε ο κ. Θεμιστοκλέους, υπογραμμίζοντας ότι η νέα πλατφόρμα ραντεβού αποτελεί κομβικό βήμα για ένα πιο προσβάσιμο και αποτελεσματικό ΕΣΥ.

Συντάκτης

Δείτε Επίσης

Τελευταία άρθρα