27.4 C
Athens
Τετάρτη, 21 Μαΐου, 2025

Εκπομπές ρύπων: Οι πολιτικές ίσως αποτρέψουν 1,9 εκατομμύρια θανάτους έως το 2040

Οι έξυπνες πολιτικές που αφορούν τις εκπομπές από τις οδικές μεταφορές θα μπορούσαν να σώσουν 1,9 εκατομμύρια ζωές και να αποτρέψουν 1,4 εκατομμύρια νέα κρούσματα παιδικού άσθματος παγκοσμίως έως το 2040, σύμφωνα με μια νέα μελέτη. Αυτό μεταφράζεται σε πρόληψη 310 πρόωρων θανάτων και 230 νέων κρουσμάτων παιδικού άσθματος την ημέρα κατά τα επόμενα 15 χρόνια, αποκαλύπτει η έρευνα.

atmosfairiki ripansi

Η μελέτη με τίτλο «Παγκόσμια οφέλη για την υγεία από πολιτικές για τη μείωση της ρύπανσης από τα οδικά οχήματα έως το 2040», που διεξήχθη από το Διεθνές Συμβούλιο για Καθαρές Μεταφορές (ICCT), το Πανεπιστήμιο George Washington και το Πανεπιστήμιο του Κολοράντο Boulder, παρέχει μια λεπτομερή ανάλυση του πώς διαφορετικές πολιτικές θα μπορούσαν να βελτιώσουν τα αποτελέσματα για την υγεία σε περισσότερες από 180 χώρες και 13.000 αστικές περιοχές.

Η μελέτη, διαθέσιμη στον διακομιστή προεκτύπωσης SSRN, αξιολογεί τις επιπτώσεις στην υγεία από διάφορα μέτρα πολιτικής, συμπεριλαμβανομένων των προτύπων εκπομπών Euro 6/VI και ισοδύναμων με Euro 7, μιας επιταχυνόμενης μετάβασης σε ηλεκτρικά οχήματα και μιας επιταχυνόμενης ανανέωσης του στόλου. Η ομάδα, η οποία βασίστηκε σε εμπειρογνωμοσύνη από το Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ, εξέτασε επίσης πώς ο συνδυασμός αυτών των πολιτικών με την παραγωγή καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας για ηλεκτρικά οχήματα θα μεγιστοποιούσε τα οφέλη.

Η μελέτη διαπίστωσε ότι οι εκπομπές από τις οδικές μεταφορές ευθύνονται για περίπου 252.000 νέα κρούσματα άσθματος σε παιδιά το 2023, που αντιπροσωπεύουν περίπου το ένα πέμπτο όλων των νέων κρουσμάτων άσθματος σε παιδιά που συνδέονται με τη ρύπανση από διοξείδιο του αζώτου. Στην ΕΕ, οι εκπομπές από τις οδικές μεταφορές ευθύνονται για το ένα τρίτο των νέων κρουσμάτων άσθματος σε παιδιά που συνδέονται με τη ρύπανση από διοξείδιο του αζώτου.

Χωρίς περαιτέρω πολιτική δράση, οι ανισότητες στην υγεία μεταξύ των περιφερειών θα διευρυνθούν σημαντικά. Η μελέτη προβλέπει ότι οι πρόωροι θάνατοι, τα χαμένα χρόνια ζωής και τα νέα κρούσματα άσθματος σε παιδιά από τις εκπομπές από τις οδικές μεταφορές θα διπλασιαστούν περίπου στις λιγότερο ανεπτυγμένες χώρες από το 2023 έως το 2040, ενώ θα μειωθούν στις πιο ανεπτυγμένες χώρες.

Στην Ευρώπη, με τις πολιτικές που θα θεσπιστούν από το 2023, οι πρόωροι θάνατοι και τα χαμένα χρόνια ζωής από τις εκπομπές από τις οδικές μεταφορές προβλέπεται να μειωθούν κατά 50%, με τα νέα κρούσματα άσθματος σε παιδιά να μειώνονται κατά 70% μεταξύ 2023 και 2040. Αυτές οι προβλεπόμενες μειώσεις οφείλονται σε βασική νομοθεσία που έχει θεσπιστεί, όπως τα πρότυπα CO2 για αυτοκίνητα και φορτηγά και τα πρότυπα Euro 6/VI και Euro 7.

Η διατήρηση των υφιστάμενων πολιτικών και η υιοθέτηση νέων πολιτικών στην Ευρώπη για τη μετάβαση σε ηλεκτρικά οχήματα, την επιτάχυνση της ανανέωσης του στόλου και την παροχή καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας για τα ηλεκτρικά οχήματα θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε ακόμη μεγαλύτερα οφέλη για την υγεία. Σε σύγκριση με τις πολιτικές που έχουν υιοθετηθεί από το 2023, ένας έξυπνος συνδυασμός πολιτικών θα μπορούσε να αποτρέψει 149.000 πρόωρους θανάτους και 64.000 νέα κρούσματα παιδικού άσθματος στην Ευρώπη έως το 2040.

«Οι προβλεπόμενες μειώσεις στα βάρη για την υγεία από τις εκπομπές των οδικών μεταφορών στην Ευρώπη είναι αξιοσημείωτες, αλλά δεν είναι εγγυημένες», δήλωσε ο Lingzhi Jin, επικεφαλής συγγραφέας του ICCT. «Η διασφάλιση αυτών των οφελών για την υγεία βασίζεται στη διατήρηση και την επιβολή των υφιστάμενων πολιτικών για τον καθαρό αέρα, συμπεριλαμβανομένων των προτύπων CO2 και των προτύπων Euro 7 για αυτοκίνητα και φορτηγά και βαρέα οχήματα».

«Η ανάλυσή μας σε χιλιομετρική ανάλυση μας δίνει μια άνευ προηγουμένου εικόνα για το πραγματικό βάρος για την υγεία από τη ρύπανση από τις μεταφορές», εξήγησε ο Δρ. Omar Nawaz, ένας από τους συγγραφείς της μελέτης, ο οποίος είναι τώρα λέκτορας κλιματικής αλλαγής στο Πανεπιστήμιο του Κάρντιφ. Η μελέτη αποκαλύπτει ανησυχητικές ανισότητες στις επιπτώσεις στην υγεία μεταξύ περιοχών και ηλικιακών ομάδων.

Τα παιδιά κάτω των 5 ετών προβλέπεται να αντιπροσωπεύουν το 50% των νέων κρουσμάτων άσθματος που μπορούν να αποφευχθούν σε παιδιά λόγω έκθεσης σε NO2, ενώ αποτελούν μόνο το 25% αυτής της ομάδας. Ομοίως, οι ενήλικες ηλικίας 65 ετών και άνω αντιπροσωπεύουν το 70% των ετών ζωής που μπορούν να αποφευχθούν παγκοσμίως, ενώ αποτελούν μόνο το 20% του συνολικού ενήλικου πληθυσμού.

«Η έρευνά μας αποκαλύπτει μια σημαντική ευκαιρία για τη βελτίωση της υγείας των παιδιών και των ενηλίκων μειώνοντας την επιβλαβή ρύπανση στον αέρα που αναπνέουν», δήλωσε η Δρ. Susan Anenberg, συν-συγγραφέας και καθηγήτρια στο Πανεπιστήμιο George Washington. «Η ρύπανση από τα οχήματα συμβάλλει στην ανάπτυξη άσθματος στα παιδιά και αυξάνει τον καρδιαγγειακό και αναπνευστικό κίνδυνο μεταξύ των ενηλίκων. Χρειαζόμαστε επειγόντως συντονισμένη παγκόσμια δράση για να διασφαλίσουμε ότι όλες οι κοινότητες, ιδίως εκείνες που διατρέχουν τον μεγαλύτερο κίνδυνο, θα επωφεληθούν από καθαρότερες μεταφορές».

Η έρευνα υπογραμμίζει επίσης την ιδιαίτερη ευαλωτότητα των αστικών πληθυσμών στην ατμοσφαιρική ρύπανση που σχετίζεται με τις οδικές μεταφορές. Οι αστικές περιοχές αντιπροσωπεύουν περίπου το 70% των νέων κρουσμάτων άσθματος σε παιδιά στην Ευρώπη, παρά το γεγονός ότι φιλοξενούν μόνο το 40% των παιδιών της Ευρώπης.

ripansi atmosfairiki

«Τα στοιχεία από αυτή τη μελέτη είναι ξεκάθαρα: η εφαρμογή ενός στρατηγικού συνδυασμού προτύπων εκπομπών, πολιτικών για τα ηλεκτρικά οχήματα, επιταχυνόμενης ανανέωσης του στόλου και παραγωγής καθαρής ηλεκτρικής ενέργειας θα σώσει σχεδόν 2 εκατομμύρια ζωές παγκοσμίως τα επόμενα 15 χρόνια», δήλωσε η Sheila Watson, Αναπληρώτρια Διευθύντρια του Ιδρύματος FIA, συνχρηματοδοτούσας του έργου.

«Οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής πρέπει να ενεργήσουν με βάση αυτά τα στοιχεία τώρα, προκειμένου να προστατεύσουν τη δημόσια υγεία. Δεν πρόκειται μόνο για την προστασία του περιβάλλοντος – πρόκειται επίσης για τη διάσωση ζωών και τη βελτίωση της υγείας των παιδιών σε μαζική κλίμακα».

Συντάκτης

Δείτε Επίσης

Τελευταία άρθρα