25.4 C
Athens
Τετάρτη, 8 Μαΐου, 2024

Ψηφίζεται σήμερα η τροπολογία για μπόνους στα ύψη κτιρίων με βάση τον συντελεστή δόμησης

Κατατέθηκε στη Βουλή τη τροπολογία στο νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος, για το «bonus» οικοδόμησης η οποία «διορθώνει» το Νέο Οικοδομικό Κανονισμό θα ισχύει από την 1.5.2024 έως το τέλος του 2025.

Στόχος είναι να μπει ένας «κόφτης», προκειμένου η πρόσθετη δόμηση σε ύψος να μην ξεπερνά τα 2 έως 3 μέτρα κάτι για το οποίο μέχρι σήμερα (με το συνδυασμό των μπόνους του ΝΟΚ) οδηγούσε σε υπερβάσεις προ όφελος κατασκευαστών και ιδιοκτητών.

Εναντίον  της  τροπολογίας που κατέθεσε τα μεσάνυχτα της Τετάρτης στη Βουλή και ψηφίζεται σήμερα 26-4-2024  σχετικά με τα «μπόνους» σε ύψος και τετραγωνικά δόμησης των κτιρίων, εξαπολύουν δήμαρχοι της Αττικής, υπό την υποστήριξη της Κεντρικής Ένωσης Δήμων Ελλάδος (ΚΕΔΕ). Η προωθούμενη ρύθμιση, όπως αναφέρουν, ψαλιδίζει μεν τα «κίνητρα» για έξτρα δόμηση που δίνει ο ισχύον Νέος Οικοδομικός Κανονισμός (ΝΟΚ), αλλά όχι όσο θα έπρεπε ώστε να προστατευτούν οι ήδη επιβαρυμένες από το τσιμέντο πόλεις.

Με τη νέα ρύθμιση η οποία αναμένεται να τεθεί σε ισχύ επανακαθορίζεται το τελικό ύψος των κτιρίων.

Η ρύθμιση είναι οριζόντια μέχρι να ολοκληρωθεί ο πολεοδομικός σχεδιασμός και γίνεται με κλιμακωτό τρόπο. Αυτό σημαίνει ότι για τις περιοχές με συντελεστή δόμησης έως 0,8 το επιπλέον ύψος του κτιρίου να αυξάνεται κατά δυο μέτρα. Παράλληλα, σε περιοχές με συντελεστή δόμησης από 0,8 έως 1,6 το πρόσθετο ύψος που θα μπορεί ένα κτίριο να φτάνει θα είναι έως τα 2,5 μέτρα και στις περιοχές με συντελεστή δόμησης άνω του 1,6 το αντίστοιχο μπόνους θα καθορίζεται έως και 3 μέτρα.

Επί της ουσίας πρόκειται για μεταβατική ρύθμιση που «διορθώνει» το Νέο Οικοδομικό Κανονισμό θα ισχύει από την 1.5.2024 έως το τέλος του 2025 εκτός και αν έχουν εγκριθεί νωρίτερα τα Τοπικά Πολεοδομικά Σχέδια και στοχεύει στην εκτόνωση της σύγκρουσης μεταξύ των μηχανικών και των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης.

Αναλυτικά οι τροπολογίες

Στο σχέδιο νόμου, παράλληλα, έχουν κατατεθεί τρεις υπουργικές και επτά βουλευτικές τροπολογίες.

  • Η πρώτη υπουργική τροπολογία έχει διατάξεις σχετικές με τον εξορθολογισμό της χρήσης των κινήτρων για την περιβαλλοντική αναβάθμιση και βελτίωση της ποιότητας ζωής σε πυκνοδομημένες και αστικές περιοχές έως την έγκριση των Τοπικών Πολεοδομικών Σχεδίων – Ενίσχυση των ελέγχων – Μεταβατική διάταξη – Προσθήκη παρ. 8 στο άρθρο 27, τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 18 Νέου Οικοδομικού Κανονισμού και παρ. 1 άρθρου 44 ν. 4495/2027.  Ρυθμίσεις για τους κοινόχρηστους χώρους σε περίπτωση επανεπιβολής ρυμοτομικής απαλλοτρίωσης – Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 89 και αντικατάσταση παρ. 3 άρθρου 93 ν. 4759/2020. Ρύθμιση θεμάτων εφαρμογής Πολεοδομικής Μελέτης Οικοδομικών Συνεταιρισμών – Προσθήκη παρ. 15 άρθρου 39 ν. 4030/2011. Σώρευση της άδειας κατεδάφισης και της έγκρισης εργασιών κατεδάφισης στην περιοχή της Ανάπλασης I – Προσθήκη περ. Ι στην παρ. 4 άρθρου 23 ν. 3983/2011. 5. Παρατάσεις προθεσμιών – Τροποποιήσεις παρ. 7 άρθρου 17 ν. 4936/2022, παρ. 4 άρθρου 53Α ν. 4662/2020, άρθρου 96 ν. 4504/2017, παρ. 2 άρθρου 293 ν. 5020/2023.
  • Η δεύτερη υπουργική τροπολογία έχει διατάξεις σχετικά με τοποθετήσεις – μεταθέσεις – Τροποποίηση άρθρου 149 και περ. β παρ. 3 άρθρου 159 ν. 4662/2020. Μετακινήσεις – Αντικατάσταση άρθρου 161 ν. 4662/2020. Έκταση εφαρμογής διατάξεων περί μεταθέσεων και αποσπάσεων – Τροποποίηση άρθρου 162 ν. 4662/2020. Καθήκοντα, στελέχωση και διοικητική υπαγωγή Ειδικών Μονάδων Δασικών Επιχειρήσεων – Προσθήκη παρ. 1Α στο άρθρο 38 ν. 4892/2022. 5. Ανάθεση αρμοδιοτήτων στο Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος για δράσεις πολιτικής προστασίας – Προσθήκη άρθρου 18Α στον ν. 4662/2020.  Συμψηφισμός και επιστροφή ποσών έκτακτης οικονομικής ενίσχυσης σε φυσικά και νομικά πρόσωπα – Προσθήκη παρ. 2α στο άρθρο εξηκοστό έκτο ν. 4839/2021.
  • Η τρίτη υπουργική τροπολογία έχει ρυθμίσεις για τη διάθεση τροχαίου υλικού και παρελκομένων – Τροποποίηση παρ. 3 άρθρου 51 ν. 5092/2024. Ρυθμίσεις για την κυκλοφορία των επιβατηγών δημοσίας χρήσης οχημάτων «ΤΑΞΙ» που συμπληρώνουν το όριο ηλικίας απόσυρσης έως και την 30ή Απριλίου 2024. Επιπρόσθετη επιχορήγηση για την αναβάθμιση και την ασφάλεια του σιδηροδρομικού δικτύου. Θέματα Μητρώων συντελεστών παραγωγής δημοσίων και ιδιωτικών έργων, μελετών, τεχνικών και λοιπών συναφών επιστημονικών υπηρεσιών – Τροποποίηση άρθρου 144 ν. 4764/2020 και άρθρων 39 και 65 π.δ. 71/2019.  Μεταβατικές διατάξεις ισχύος βεβαιώσεων εγγραφής και πτυχίων που αφορούν στο ΜΗ.Τ.Ε. – Αντικατάσταση παρ. 2 άρθρου 39 και παρ. 6 άρθρου 65 π.δ. 71/2019.

Παράλληλα, έχουν κατατεθεί και οι εξής βουλευτικές τροπολογίας: Μία από τον βουλευτή της ΝΔ Γιάννη Τραγάκη για την εξέταση του δασικού χαρακτήρα του κτήματος Γ. Πάχη εντός της χωρικής αρμοδιότητας των Δήμων Κορυδαλλού και Νίκαιας – Αγ. Ιωάννη Ρέντη βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας για ιδιωτικές περιοχές. Μία τροπολογία από βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ για τη διατήρηση της κατά παρέκκλιση αρτιότητας σε περίπτωση υφισταμένου κτιρίου στο όμορο οικόπεδο, το οποίο έχει υπαχθεί σε ρύθμιση. Τρεις τροπολογίες από βουλευτές του ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ με θέματα την προώθηση τροπολογίας για τον αποχαρακτηρισμό λατομικών περιοχών εξόρυξης λατομικών ορυκτών (παρέμβαση στην παρ. 7 του άρθρου 48 του ν. 4512/2018 (ΦΕΚ Α’5). Την ενίσχυση του ανταποδοτικού οφέλους των τοπικών κοινωνιών από τους σταθμούς ΑΠΕ. Την τροποποίηση του άρθρου 154, «Αναβίωση φωτοβολταϊκών σταθμών για την εφαρμογή ενεργειακού συμψηφισμού» του ν. 5037/2023. Η βουλευτής της Νέας Αριστεράς Πέτη Πέρκα έχει καταθέσει τροπολογία με θέμα την παράταση της προθεσμίας σύναψη Σύμβασης Λειτουργικής Ενίσχυσης χωρίς υπαγωγή σε ανταγωνιστικές διαδικασίες από Ενεργειακές Κοινότητες της Δυτικής Μακεδονίας. Επίσης, τροπολογία έχει καταθέσει και η ανεξάρτητη βουλευτής Αρετή Παπαϊωάννου σχετικά με μέτρα προληπτικής πυροπροστασίας σε εκτός σχεδίου αδόμητα γήπεδα.

Συντάκτης

Δείτε Επίσης

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Τελευταία άρθρα