16.4 C
Athens
Τρίτη, 22 Οκτωβρίου, 2024

Κλιματική κρίση: Ο ρόλος των δημόσιων συγκοινωνιών και των ασφαλιστικών εταιρειών

Το πρωτοποριακό έργο ανάκτησης ενέργειας από την ηλεκτροπέδηση των συρμών που υλοποιείται στη Γραμμή 1 του Μετρό παρουσίασε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑ.ΣΥ, Αθανάσιος Κοτταράς, στο 1ο Διεθνές Συνέδριο του ΤΜΕΔΕ, μιλώντας για τον ρόλο της ασφάλισης των υποδομών σε συνθήκες κλιματικής κρίσης.

Πρόκειται για το έργο ανακαίνισης δύο υποσταθμών έλξης της Γραμμής 1 σε Νέο Φάληρο και Ηράκλειο, με την προσθήκη συστήματος, που στην πράξη θα επιτρέψει την εκμετάλλευση της ενέργειας που παράγεται από την επιβράδυνση των συρμών, μετατρέποντας την κινητική ενέργεια σε ηλεκτρική.

«Το νέο αυτό σύστημα θα εγκατασταθεί για πρώτη φορά σε σιδηροδρομικό δίκτυο της Ελλάδας και υπολογίζεται, πως με τον τρόπο αυτό θα ανακτάται ενέργεια 4.500 MWh τον χρόνο, ποσοστό που αντιστοιχεί στο 12,5% της συνολικής ετήσιας κατανάλωσης στη Γραμμή 1 του Μετρό «Πειραιάς – Κηφισιά» σημείωσε ο Αθ. Κοτταράς. «Το έργο αποτελεί μια κατεξοχήν «πράσινη» επένδυση, που μετά την αρχική του λειτουργία στη Γραμμή 1 και την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων του,  θα προκριθεί και για τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό.»

Ο Αθ. Κοτταράς παρουσίασε το σύνολο των έργων που υλοποιεί η ΣΤΑ.ΣΥ για να γίνουν πιο πράσινες οι δημόσιες συγκοινωνίες, όπως η μείωση της κατανάλωσης ενέργειας στο μετρό με ελάχιστη μείωση της ταχύτητας των συρμών, η ενεργειακή αναβάθμιση κτιριακών υποδομών της ΣΤΑ.ΣΥ, η εγκατάσταση φωτοβολταϊκού συστήματος στο Αμαξοστάσιο του Τραμ στο Ελληνικό, η αντικατάσταση όλων των συμβατικών λαμπτήρων και φωτιστικών σωμάτων με αντίστοιχα τύπου led στις Γραμμές 1, 2 και 3 του Μετρό και τα σχέδια για ανάπτυξη πράσινων και έξυπνων κόμβων κινητικότητας στη στάση Τραμ «Ασκληπιείο Βούλας»  και στον σταθμό της Γραμμής 1 του Μετρό «Ηράκλειο».

Στο τρίπτυχο των δράσεων που απαιτούνται για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής αναφέρθηκε ο Τάσος Ηλιακόπουλος, Γενικός Διευθυντής πωλήσεων και marketing του ομίλου Interamerican, τονίζοντας ότι απαιτείται σύμπραξη του κράτους, των πολιτών και των ασφαλιστικών εταιρειών.

Αναφερόμενος συγκεκριμένα στις δράσεις που μπορούν να υιοθετήσουν οι ασφαλιστικές εταιρείες, περιέγραψε την εφαρμογή που έχει αναπτύξει η Interamerican σε συνεργασία με το Εθνικό Αστεροσκοπείο για την πρόβλεψη πιθανών ακραίων φαινομένων.

«Με αυτά τα προγνωστικά μοντέλα μπορούμε να εκτιμήσουμε την έκθεση και τους πιθανούς κινδύνους σε διαφορετικές περιοχές, ώστε να δώσουμε την κατάλληλη τιμή στον πελάτη» τόνισε ο Τ. Ηλιακόπουλος, συμπληρώνοντας ότι η εφαρμογή «μας βοηθάει να είμαστε proactive και να επικοινωνήσουμε εγκαίρως με τους πελάτες μας για να τους προειδοποιήσουμε για πιθανές ζημιές που μπορεί να αντιμετωπίσουν.»

Τη μεγάλη απόσταση που χωρίζει την Ελλάδα από τον υπόλοιπη Ευρώπη σε ό,τι αφορά την ασφαλιστική κάλυψη επεσήμανε ο Ernesto Di Giorgio, Head of Insurance, Financial Services της GrantThornton.

«Ο ασφαλιστικός κλάδος έχει μετασχηματιστεί τα τελευταία χρόνια, έχει μεγαλύτερη ποιότητα και εποπτεύεται από την Τράπεζα της Ελλάδας» σημείωσε «αλλά δεν έχει κατορθώσει να πείσει τους Έλληνες πολίτες ότι μπορεί να αποτελέσει λύση» πρόσθεσε, τονίζοντας ότι το ποσοστό ασφαλιστικής κάλυψης στην Ελλάδα παραμένει στο 2,5%-2,7% του ΑΕΠ, την ώρα που ο ευρωπαϊκός μέσος όρος βρίσκεται στο 7%.

«Η μεγαλύτερη πρόκληση για τον ασφαλιστικό κλάδο είναι να πείσει ότι μπορεί να αποτελέσει λύση» τόνισε ο  Ernesto Di Giorgio, που συμπλήρωσε ότι μόλις το 16% των κατοικιών και το 20%-25% των ΜμΕ στην Ελλάδα είναι ασφαλισμένες.

Τον κίνδυνο, το υψηλό κόστος ασφάλισης να καταστήσει απαγορευτικό το επιχειρείν σε ορισμένες περιοχές επεσήμανε ο Ρομπέρτο Μαραντίδης, Managing Director της Alantra.

Παράλληλα, επισήμανε τις δυσκολίες που δημιουργεί η απουσία ενός ενιαίου και καθολικά αποδεκτού ομογενοποιημένου συστήματος αποτίμησης των ESG κριτηρίων και εξήγησε πώς μία μετοχή μπορεί να δεχθεί ισχυρό πλήγμα σε περίπτωση που κριθεί από τους διαχειριστές κεφαλαίων ότι δεν πληρεί τα ESG ratings.

«Τα τελευταία χρόνια τα παθητικά κεφάλαια, που λειτουργούν πιο μηχανικά στη διαχείρισή τους, επηρεάζονται περισσότερο από τις εξελίξεις στην κλιματική κρίση» επισήμανε τονίζοντας ότι τα κριτήρια ESG επηρεάζουν σχεδόν αυτοματοποιημένα το ενεργητικό και παθητικό των εταιρειών.

«Χρειαζόμαστε περισσότερα δεδομένα και εκσυγχρονισμό των μοντέλων πρόβλεψης κινδύνων» επεσήμανε η Κωνσταντίνα Μπάτσαρη, Senior Manager ESG Risk Advisory στην Deloitte, εξηγώντας ότι οι ασφαλιστικές εταιρείες πρέπει να αποτυπώνουν με συγκεκριμένους δείκτες την κάλυψη των κριτηρίων ESG από τις εταιρείες και την ευθυγράμμισή τους με τους παγκόσμιους στόχους περί βιώσιμης ανάπτυξης.

Συντάκτης

Δείτε Επίσης

Τελευταία άρθρα