21.6 C
Athens
Σάββατο, 25 Μαΐου, 2024

Η πανδημία COVID μείωσε την ετοιμότητα στα νηπιαγωγεία

Πολυάριθμες μελέτες έχουν εγείρει ανησυχίες σχετικά με το πώς η πανδημία COVID-19 διέκοψε τη μάθηση, την ανάπτυξη και την ψυχική υγεία των παιδιών σχολικής ηλικίας. Λίγοι όμως έχουν επικεντρωθεί στις επιπτώσεις που αισθάνθηκαν τα 22 εκατομμύρια παιδιά κάτω των 6 ετών που δεν πήγαιναν ακόμη σχολείο. Τώρα μια μελέτη που δημοσιεύτηκε στις 5 Φεβρουαρίου 2024 στο JAMA Pediatrics, με επικεφαλής ερευνητές στο Cincinnati Children’s σε συνεργασία με τα δημόσια σχολεία του Cincinnati, τεκμηριώνει τις βλαβερές συνέπειες της πανδημίας στην ετοιμότητα του νηπιαγωγείου.

paidia 2

Τα ευρήματα βασίζονται σε δεδομένα από περίπου 8.000 νηπιαγωγούς που συμμετείχαν σε αξιολόγηση ετοιμότητας νηπιαγωγείου που απαιτείται από το κράτος (KRA) το 2018, το 2019 και το 2021 — συμπεριλαμβανομένων 3.200 παιδιών που λαμβάνουν φροντίδα μέσω των κλινικών πρωτοβάθμιας φροντίδας παιδιών στο Σινσινάτι.

Αυτό που βρήκαν οι ερευνητές ήταν ανησυχητικό. Μόνο το 30% (ή 3 στους 10) των μαθητών των Δημόσιων Σχολείων του Σινσινάτι αξιολογήθηκαν ως έτοιμοι για νηπιαγωγείο το 2021, μια σημαντική μείωση από το 40% (ή 4 στους 10) που αξιολογήθηκαν ως έτοιμοι το 2018. Οι ερευνητές βρήκαν παρόμοιο μοτίβο στα 3.200 παιδιά που λαμβάνουν περίθαλψη μέσω των τοποθεσιών πρωτοβάθμιας φροντίδας για παιδιά στο Σινσινάτι: 21,5% έκρινε έτοιμο να μάθει το 2021 σε σύγκριση με 32% το 2018.

“Αυτό σημαίνει ότι 7 στα 10 παιδιά στα δημόσια σχολεία του Σινσινάτι θεωρούνταν ότι δεν ήταν έτοιμα να μάθουν όταν μπήκαν στο νηπιαγωγείο κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Αυτή η τάση ήταν ακόμη πιο έντονη μεταξύ των πιο μειονεκτούντων παιδιών που καλύπτονται από Medicaid που βλέπουμε στις κλινικές πρωτοβάθμιας φροντίδας », λέει η επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης Kristen Copeland, MD, Division of General and Community Pediatrics. «Θα χρειαστεί έντονη προσπάθεια σε πολλαπλά επίπεδα για να βοηθηθούν αυτά τα παιδιά να ξεπεράσουν αυτή τη διαταραχή», λέει ο Copeland.

Η πανδημία ενίσχυσε τα υπάρχοντα κενά

Η ερευνητική ομάδα εξέτασε τις βαθμολογίες του KRA που αφορούσαν ασθενείς που φροντίζονταν στα παιδιατρικά κέντρα πρωτοβάθμιας φροντίδας παιδιών στο Σινσινάτι. Αυτό περιλάμβανε τη σύνδεση των βαθμολογιών KRA με άλλες αξιολογήσεις προσυμπτωματικού ελέγχου της έκθεσης του παιδιού στην ανάπτυξη και την πρώιμη ανάγνωση, καθώς και με κοινωνικά, κοινωνικοοικονομικά περιβαλλοντικά και οικογενειακά χαρακτηριστικά και παράγοντες.

Αυτοί οι παράγοντες περιελάμβαναν τις οικονομικές δυσκολίες της οικογένειας και την επισιτιστική ασφάλεια, την κύρια γλώσσα που μιλιέται στο σπίτι, τη φυλή και την εθνικότητα του παιδιού, και το άγχος της μητέρας ή τα συμπτώματα κατάθλιψης—όλα γνωστά ότι συνδέονται με την ετοιμότητα του παιδιού να πετύχει στο νηπιαγωγείο.

Η αξιολόγηση ετοιμότητας περιλαμβάνει μια σειρά 27 ερωτήσεων και εργασιών που διαχειρίζονται οι δάσκαλοι για τη μέτρηση των δεξιοτήτων του παιδιού στην πρώιμη ανάγνωση, στα πρώιμα μαθηματικά, στην αδρή και λεπτή κίνηση, στην αυτορρύθμιση και στην προσοχή. Η μελέτη Cincinnati Children εντοπίζει αρκετούς παράγοντες που γενικά συνδέονται με χαμηλότερα επίπεδα ετοιμότητας για το νηπιαγωγείο, όπως:

  • Το παιδί προηγουμένως απέτυχε σε αξιολόγηση αναπτυξιακού προσυμπτωματικού ελέγχου μεταξύ 18 μηνών και 5 ετών
  • Παιδί που ασφαλίζεται από το Medicaid (αντιπροσωπευτικό μέτρο χαμηλού οικογενειακού εισοδήματος)
  • Ισπανική εναντίον μη ισπανικής εθνότητας
  • Η οικογένεια χρειάζεται ιατρικό διερμηνέα κατά τις επισκέψεις στην κλινική
  • Το παιδικό φύλο είναι αρσενικό
  • Οι γονείς αναφέρουν ότι σπάνια διαβάζουν στο παιδί
  • Η οικογένεια ανέφερε παλαιότερα ότι αντιμετώπιζε επισιτιστική ανασφάλεια

 

«Από όσο γνωρίζουμε, αυτή είναι μια από τις πρώτες και μεγαλύτερες μελέτες που χρησιμοποίησαν δεδομένα πραγματικού κόσμου για την ανάλυση προστατευτικών παραγόντων και παραγόντων κινδύνου για σχολική ετοιμότητα σε έναν πληθυσμό που παραδοσιακά απρόθυμος να συμμετάσχει σε ερευνητικές μελέτες», λέει ο Copeland.

paidi 1

Αιτία για αισιοδοξία

Ενώ οι χαμηλότερες βαθμολογίες ετοιμότητας μπορούν να θεωρηθούν ανησυχητικές, η ερευνητική ομάδα λέει ότι πολλοί από τους παράγοντες που περιορίζουν την ετοιμότητα μπορούν να αντιμετωπιστούν επειδή υπάρχει ήδη μια δομή για να γίνει κάτι τέτοιο.

«Τα καλά νέα είναι ότι εντοπίσαμε αρκετούς παράγοντες που προέβλεπαν την ετοιμότητα αργότερα στο νηπιαγωγείο που ήδη μετράμε κατά τη διάρκεια επισκέψεων στην πρωτοβάθμια φροντίδα υγείας», λέει ο Copeland. “Επιπλέον, έχουμε τρόπους στην πρωτοβάθμια περίθαλψη για να λάβουμε γρήγορα τα παιδιά την πρόσθετη βοήθεια που χρειάζονται, είτε πρόκειται για λογοθεραπεία, νομική βοήθεια, βοήθεια για παροχές, φύλαξη φαγητού ή παράδοση προϊόντων ή πρακτική βοήθεια για την εγγραφή σε προσχολική ηλικία, υψηλής ποιότητας παιδική φροντίδα και Προβάδισμα.”

 

 

 

Συντάκτης

Δείτε Επίσης

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Τελευταία άρθρα