27.9 C
Athens
Σάββατο, 27 Ιουλίου, 2024

Επιφυλάξεις της αγοράς για τα νεα μέτρα κατά της ακρίβειας

Υπάρχουν επιφυλάξεις φορέων της αγοράς για τα νεα μέτρα περιορισμού της ακρίβειας

Τα τέσσερα νέα μέτρα, που ανήγγειλε αρχικά ο πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης, επαναλαμβάνοντας τον χαρακτηρισμό περί «μπανανίας», αφορούν: Πρώτον, στη μείωση κατά 30% των συνολικών ετήσιων πληρωμών που καταβάλλουν οι προμηθευτές στους λιανοπωλητές. Παράγοντες της αγοράς εξήγησαν ότι οι αποζημιώσεις γενικά χωρίζονται σε δύο κατηγορίες: η μία είναι οι τιμολογούμενες αποζημιώσεις από τους προμηθευτές προς τους λιανοπωλητές και η άλλη είναι κάθε είδους προσφορά από τους προμηθευτές προς τα καταστήματα των λιανοπωλητών. Στόχος του υπουργείου είναι να εφαρμοστεί η μείωση κατά 30% σε όλες τις προσφορές. Αυτό θα ανάγκαζε τους προμηθευτές να αλλάξουν τους τιμοκαταλόγους τους, καθώς το κόστος της προσφοράς θα ενσωματωνόταν στην τελική τιμή. Εάν δεν το κάνουν, τα μικτά τους περιθώρια κέρδους θα αυξηθούν, γεγονός που θα θεωρηθεί ως παραβίαση άλλων κανονισμών που “παγώνουν” τα μικτά περιθώρια κέρδους στο επίπεδο του 2021. Όλα αυτά θα διευκρινιστούν, φυσικά, σε υπουργική απόφαση που θα εκδοθεί εν ευθέτω χρόνω. Ωστόσο, αυτή είναι η σημαντικότερη από τις παρεμβάσεις που ανακοίνωσε ο κ. Σκρέκας.

Δεύτερον, «καθαρές τιμές» από το χωράφι στο ράφι. Αυτή αφορά τα φρούτα και τα λαχανικά και το κρέας. Όλοι οι εμπλεκόμενοι, από τους παραγωγούς μέχρι τους λιανοπωλητές, πρέπει να αναγράφουν την “καθαρή τιμή” στο τιμολόγιο. Μόνο πιστωτικά τιμολόγια μέχρι 3% θα επιτρέπονται για επιστροφές προϊόντων. Σύμφωνα με πηγές της αγοράς, αυτό παραμένει αμετάβλητο σήμερα. Τίποτα δεν θα αλλάξει από αυτή την άποψη.

Τρίτον,  απαγορεύεται – από χθες(;) – στους προμηθευτές, που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων, να κάνουν προωθητικές ενέργειες για τρεις μήνες, στα προϊόντα, που ανατιμήθηκαν. Όπως εξήγησε ο κ. Σκρέκας, αυτό αφορά την κοινοποίηση αυξήσεων τιμών από τις εταιρείες στο μέλλον. Σε αυτή την περίπτωση, η κυβέρνηση στοχεύει να περιορίσει την ανταγωνιστικότητα των εταιρειών που έχουν ανατιμήσει τα προϊόντα τους έναντι των ομοειδών τους που δεν το έχουν κάνει. Ωστόσο, αν ο κλάδος είναι ολιγοπωλιακός ή αν η ανατιμημένη εταιρεία έχει ισχυρό επώνυμο προϊόν, ο αντίκτυπος θα είναι σχετικός. Και, φυσικά, νικήτρια θα είναι η εταιρεία που προβλέπει τις αυξήσεις των τιμών και τις μετακυλύει στους καταναλωτές!

Τέταρτον, επιβάλλεται πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους του βρεφικού γάλακτος.  Το ανώτατο αυτό όριο ορίζεται ως το άθροισμα των λειτουργικών δαπανών της εταιρείας στη συγκεκριμένη κατηγορία προϊόντων συν το 7% του εμπορικού κέρδους. Στην προκειμένη περίπτωση, ο κλάδος έχει έναν Έλληνα παραγωγό και άλλους τρεις μεγάλους πολυεθνικούς εισαγωγείς. Οι Έλληνες εισαγωγείς είναι “νομιμόφρονες”, σε αντίθεση με τις πολυεθνικές, καθώς δεν μπορούν να κρύψουν τίποτα!

Συντάκτης

Δείτε Επίσης

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ

εισάγετε το σχόλιό σας!
παρακαλώ εισάγετε το όνομά σας εδώ

Τελευταία άρθρα