Η σύγκρουση Ιράν-Ισραήλ έχει προκαλέσει απότομη αύξηση στο κόστος ασφάλισης πλοίων που πλέουν στην Ερυθρά Θάλασσα και τον Περσικό Κόλπο. Η επιβαλλόμενη χρέωση για πλοία που πλέουν στον Κόλπο έχει αυξηθεί στο 0,2% της αξίας ενός πλοίου, από 0,125% πριν από την επίθεση του Ισραήλ στο Ιράν την περασμένη εβδομάδα. Ο Marsh McLennan σημείωσε επίσης αύξηση στην ασφάλιση κινδύνου πολέμου για την Ερυθρά Θάλασσα, ενώ η κάλυψη για τα ισραηλινά λιμάνια έχει υπερτριπλασιαστεί στο 0,7%.
Επιπλέον, η περίοδος ισχύος των ασφαλιστικών προσφορών έχει μειωθεί από 48 ώρες σε 24 ώρες από τις περισσότερες ασφαλιστικές εταιρείες. Εν μέσω των συνεχιζόμενων βίαιων ανταλλαγών μεταξύ Ιράν και Ισραήλ, σε συνδυασμό με τη διαρκή επισφάλεια της ναυτιλίας στην Ερυθρά Θάλασσα, η θαλάσσια ασφάλεια σε όλη τη Μέση Ανατολή παραμένει ασαφής. «Δεδομένου ότι η κατάσταση είναι επί του παρόντος περιορισμένη στην περιοχή, εξακολουθούν να υπάρχουν κίνδυνοι για να επιτραπεί η ροή φορτίου μέσω αυτών των περιοχών», δήλωσε ο Marcus Baker, Παγκόσμιος Επικεφαλής Ναυτιλίας, Φορτίου και Logistics στην Marsh.
Σε απάντηση στις αυξανόμενες εντάσεις, οι πλοιοκτήτες έχουν αρχίσει να αναδρομολογούνται από το κρίσιμο Στενό του Ορμούζ, όπως ακριβώς έκαναν και για την Ερυθρά Θάλασσα το 2024. Ο Jakob Larsen, επικεφαλής ασφαλείας της BIMCO, δήλωσε νωρίτερα αυτή την εβδομάδα ότι η κλιμακούμενη σύγκρουση εγείρει ανησυχίες στην ναυτιλιακή κοινότητα, με αποτέλεσμα μια «μέτρια πτώση» στη συχνότητα των ταξιδιών μέσω της περιοχής.
Το Στενό του Ορμούζ, ένας στενός διάδρομος μεταξύ Ιράν και Ομάν, συνδέει τον Περσικό Κόλπο με την Αραβική Θάλασσα και θεωρείται ένα από τα πιο ζωτικά κανάλια για την παγκόσμια μεταφορά πετρελαίου. Ακόμη και η παραμικρή διακοπή της ροής πετρελαίου μέσω αυτής της πύλης μπορεί να προκαλέσει απότομες αυξήσεις στις παγκόσμιες τιμές ενέργειας, αυξημένο κόστος αποστολής και σημαντικές καθυστερήσεις στην αλυσίδα εφοδιασμού.
Νωρίτερα αυτόν τον μήνα, η Lloyd’s List ανέφερε ότι η ναυτιλιακή δραστηριότητα μέσω της Ερυθράς Θάλασσας συνεχίζει να υστερεί σημαντικά σε σχέση με τα ιστορικά επίπεδα, με τους τρέχοντες όγκους να είναι περίπου 60% χαμηλότεροι από ό,τι πριν από την κλιμάκωση των επιθέσεων των Χούθι. Οι προτεινόμενες συζητήσεις θα περιλαμβάνουν προηγμένες τεχνολογίες βελτιστοποίησης, όπως οι λύσεις RTG και βελτιστοποίησης φορτηγών τερματικών σταθμών της Kaleris, οι οποίες έχουν ήδη προσφέρει μετρήσιμες βελτιώσεις σε κορυφαίους τερματικούς σταθμούς, συμπεριλαμβανομένου του λιμένα Tanjung Pelepas.