22.3 C
Athens
Πέμπτη, 9 Οκτωβρίου, 2025

Στο 1,9% υποχώρησε ο πληθωρισμός τον Σεπτέμβριο – Ανοδικές πιέσεις σε καφέ, σοκολάτα, κρέας, αεροπορικά εισιτήρια και ενοίκια

Ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα κατέγραψε σημαντική επιβράδυνση τον Σεπτέμβριο, διαμορφούμενος στο 1,9%, έναντι 2,9% τον Αύγουστο, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Σε μηνιαία βάση, οι τιμές καταναλωτή αυξήθηκαν κατά 0,8%.

Ο ετήσιος πληθωρισμός στην Ελλάδα κατέγραψε σημαντική επιβράδυνση τον Σεπτέμβριο, διαμορφούμενος στο 1,9%, έναντι 2,9% τον Αύγουστο, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Σε μηνιαία βάση, οι τιμές καταναλωτή αυξήθηκαν κατά 0,8%.

Ο μέσος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή του δωδεκαμήνου Οκτωβρίου 2024 – Σεπτεμβρίου 2025, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα Οκτωβρίου 2023 – Σεπτεμβρίου 2024, κατέγραψε άνοδο 2,5%.

supermarket episitistiki

Παρά τη μείωση του γενικού δείκτη, σημαντικές αυξήσεις σημειώθηκαν σε προϊόντα όπως η σοκολάτα και ο καφές, στα ενοίκια, στα αεροπορικά εισιτήρια καθώς και στο κρέας.

Αντίθετα, καταγράφηκε υποχώρηση τιμών στο ελαιόλαδο, το φυσικό αέριο, το πετρέλαιο θέρμανσης, τα ξενοδοχεία και σε προϊόντα όπως τα καρυκεύματα και οι σάλτσες.

Αναλυτικά, η αύξηση του πληθωρισμού κατά 1,9% τον Σεπτέμβριο 2025 προήλθε κυρίως από τις ακόλουθες μεταβολές:

Αυξήσεις δεικτών

  • 1,4% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω ανόδου σε ψωμί και δημητριακά, κρέατα, νωπά ψάρια, γαλακτοκομικά, αυγά, φρούτα, σοκολάτες, ζαχαροπλαστικά, καφέ. Η αύξηση αυτή αντισταθμίστηκε με μείωση σε ελαιόλαδο, λαχανικά, σάλτσες και καρυκεύματα.

  • 1,0% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αυξήσεων σε αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα) και τσιγάρα.

  • 5,2% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω ανόδου σε είδη ένδυσης και υπόδησης.

  • 0,2% στην ομάδα Στέγαση, εξαιτίας αύξησης σε ενοίκια, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, και υπηρεσίες σπιτιού. Αντιστάθμιση από μείωση σε ηλεκτρισμό, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης.

  • 0,4% στην ομάδα Διαρκή αγαθά – Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω ανόδου στις οικιακές υπηρεσίες.

  • 0,1% στην ομάδα Υγεία, λόγω αυξήσεων σε ιατρικές, οδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες. Αντιστάθμιση από πτώση σε φαρμακευτικά και ιατρικά προϊόντα.

  • 2,7% στην ομάδα Μεταφορές, με αυξήσεις σε καινούργια αυτοκίνητα, ανταλλακτικά, καύσιμα, συντήρηση εξοπλισμού μεταφοράς, υπηρεσίες μεταφοράς, και αεροπορικά εισιτήρια. Αντιστάθμιση από μείωση στα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.

  • 1,6% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω ανόδου στις τηλεφωνικές υπηρεσίες.

  • 1,0% στην ομάδα Αναψυχή – Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αυξήσεων σε αγαθά αναψυχής, άνθη, κατοικίδια, καθώς και σε πακέτα διακοπών. Αντιστάθμιση από μείωση σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό, υπολογιστές, επισκευές.

  • 2,7% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω ανόδου σε δίδακτρα προσχολικής, πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

  • 5,9% στην ομάδα Ξενοδοχεία – Καφέ – Εστιατόρια, λόγω αυξήσεων σε εστιατόρια, ζαχαροπλαστεία, καφενεία και κυλικεία. Αντιστάθμιση από μείωση σε ξενοδοχεία, μοτέλ, πανδοχεία.

kalathi supermarket

Μειώσεις δεικτών

  • 0,4% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω μείωσης σε είδη ατομικής φροντίδας και ασφάλιστρα οχημάτων. Μέρος αυτής αντισταθμίστηκε από αυξήσεις σε κομμωτήρια, καταστήματα προσωπικής φροντίδας και ασφάλιστρα υγείας.

Συντάκτης

Δείτε Επίσης

Τελευταία άρθρα