24.5 C
Athens
Δευτέρα, 9 Ιουνίου, 2025

ΠΟΥ και ετοιμότητα αντιμετώπισης χημικών κινδύνων

Στην έκθεσή του προς την Εβδομηκοστή Όγδοη Παγκόσμια Συνέλευση Υγείας σχετικά με τον Πυλώνα 3 των στόχων του ΠΟΥ για το Τριπλό Δισεκατομμύριο: Ένα δισεκατομμύριο περισσότεροι άνθρωποι να απολαμβάνουν καλύτερη υγεία και ευεξία, ο Γενικός Διευθυντής του ΠΟΥ, Δρ. Tedros Adhanom Ghebreyesus, επέστησε την προσοχή στο υποτιμημένο γεγονός ότι το 24% όλων των θανάτων συνδέονται με τροποποιήσιμους περιβαλλοντικούς παράγοντες, όπως τα χημικά, τα απόβλητα και η ρύπανση.

pandimia who 1

Η έκθεσή του περιέγραψε λεπτομερώς ορισμένες από τις προκλήσεις που υπάρχουν, ειδικά στις χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος. Συγκεκριμένα, επεσήμανε ότι η χαμηλή διαθεσιμότητα κέντρων δηλητηριάσεων που χρειάζονται σε περισσότερες από τις μισές χώρες παγκοσμίως και η έλλειψη συστημάτων επιτήρησης της υγείας για την παρακολούθηση των επιπτώσεων των χημικών ουσιών και των αποβλήτων στην ανθρώπινη υγεία καθιστούν πολύ δύσκολη την αποτελεσματική πρόληψη και αντιμετώπιση.

Από περισσότερες από 100.000 χημικές ουσίες στο καθημερινό εμπόριο, η έλλειψη πληροφοριών σχετικά με τις επιβλαβείς ιδιότητές τους οδηγεί σε περαιτέρω προκλήσεις, συμπεριλαμβανομένου του τρόπου αντιμετώπισης των απελευθερώσεων αυτών των χημικών ουσιών στο περιβάλλον, όπως στην περίπτωση χημικών ατυχημάτων και διαρροών. Για την ενίσχυση της ικανότητας των επαγγελματιών υγείας, των ομάδων αντιμετώπισης έκτακτης ανάγκης και των τεχνικών συνεργατών να διαχειρίζονται χημικά περιστατικά με ασφάλεια και αποτελεσματικότητα, ο ΠΟΥ ηγήθηκε της ανάπτυξης μιας νέας διαδικτυακής σειράς μαθημάτων τεσσάρων μερών σχετικά με τους χημικούς κινδύνους.

  • Το Μέρος Ι: Εισαγωγή στους Χημικούς Κινδύνους βοηθά τους μαθητές να διακρίνουν μεταξύ των καθημερινών χημικών ουσιών και εκείνων που χρησιμοποιούνται ως παράγοντες χημικού πολέμου (CWA). Επίσης, εισάγει τοξικές βιομηχανικές χημικές ουσίες (TIC) και παρέχει παραδείγματα πραγματικού κόσμου τυχαίων και σκόπιμων απελευθερώσεων χημικών ουσιών. Οι συμμετέχοντες στο μάθημα αποκτούν πρακτική εμπειρία χρησιμοποιώντας ένα ψηφιακό εργαλείο για τον εντοπισμό και τον μετριασμό των χημικών απειλών.
  • Το Μέρος II: Στοιχεία για την Αξιολόγηση βασίζεται σε αυτό το θεμέλιο, διδάσκοντας στους συμμετέχοντες πώς να αναγνωρίζουν και να ερμηνεύουν περιβαλλοντικά, κλινικά και ταξινόμηση στοιχεία για την αξιολόγηση των απελευθερώσεων χημικών ουσιών. Αυτό το μάθημα είναι ιδανικό για όσους συμμετέχουν σε έρευνα και αντιμετώπιση περιστατικών σε πρώιμο στάδιο.
  • Το Μέρος III: Άμεσες Ενέργειες στον Τόπο του Συμβάντος εστιάζει στην επιχειρησιακή ασφάλεια και τη λήψη αποφάσεων στον τόπο ενός χημικού περιστατικού. Οι μαθητές εξερευνούν πώς να φτάνουν με ασφάλεια, να τοποθετούνται κατάλληλα και να προσαρμόζουν τις ενέργειές τους με βάση την εξελισσόμενη κατάσταση.
  • Το Μέρος IV: Ανταπόκριση στον Χώρο του Νοσοκομείου, που βρίσκεται υπό ανάπτυξη, θα ασχοληθεί με τη διαχείριση των θυμάτων χημικών ουσιών κατά την άφιξη σε εγκαταστάσεις υγειονομικής περίθαλψης. Αυτή η ενότητα θα περιλαμβάνει τυποποιημένες διαδικασίες λειτουργίας και βέλτιστες πρακτικές για την ταξινόμηση, την απολύμανση και την επεξεργασία.

who 1

Αυτά τα μαθήματα είναι διαθέσιμα δωρεάν στην πλατφόρμα της Ακαδημίας του ΠΟΥ και έχουν σχεδιαστεί για να ολοκληρώνονται διαδοχικά για μέγιστο αντίκτυπο. Αποτελούν μέρος των ευρύτερων προσπαθειών του ΠΟΥ για την ενίσχυση της παγκόσμιας ετοιμότητας και αντίδρασης σε χημικές, βιολογικές, ραδιολογικές και πυρηνικές (ΧΒΡΠ) απειλές.

Συντάκτης

Δείτε Επίσης

Τελευταία άρθρα