Η Παπουτσάνης, η μεγαλύτερη βιομηχανία σαπώνων στην Ευρώπη, παρουσίασε τη στρατηγική και τις επιχειρηματικές προοπτικές της κατά τη διάρκεια της Ημερίδας Επενδυτών 2025, που πραγματοποιήθηκε στις παραγωγικές εγκαταστάσεις της στο Βαθύ Αυλίδας.
Κατά την παρουσίαση, η διοίκηση της εταιρείας αναφέρθηκε στις οικονομικές επιδόσεις της, σημειώνοντας αύξηση 23% στον κύκλο εργασιών κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2025, και παρουσίασε τη στρατηγική ανάπτυξης και τους οικονομικούς στόχους έως το 2028.
Κατά την τελευταία δεκαετία, η Παπουτσάνης έχει επεκτείνει σημαντικά το χαρτοφυλάκιό της, επιτυγχάνοντας μέσο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 17%. Η ανάπτυξη αυτή προήλθε από τα επώνυμα προϊόντα (CAGR 20%), τις ειδικές σαπωνόμαζες (CAGR 40%), καθώς και από τη σταθερή πρόοδο στα ξενοδοχειακά προϊόντα (CAGR 10%) και τις παραγωγές τρίτων και ιδιωτικής ετικέτας (CAGR 15%).
Τα τελευταία χρόνια, η εταιρεία έχει εισέλθει δυναμικά στην κατηγορία προϊόντων οικιακής φροντίδας, ενώ υλοποιεί επενδυτικό πλάνο ύψους 40 εκατ. ευρώ σε βάθος εξαετίας. Οι επενδύσεις αυτές έχουν ενισχύσει την παραγωγική ικανότητα, αναβαθμίσει τις εγκαταστάσεις με τεχνολογία αιχμής, βελτιώσει την αποδοτικότητα και μειώσει το περιβαλλοντικό αποτύπωμα.
Η συνδυαστική εφαρμογή αυτών των πρωτοβουλιών, μαζί με νέες συνεργασίες, εξαγορές και επέκταση σε νέες κατηγορίες, έχει οδηγήσει σε ισχυρή αύξηση εσόδων, υψηλότερα περιθώρια κέρδους και ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας. Παράλληλα, η Παπουτσάνης έχει διευρύνει τη διεθνή της παρουσία, προσελκύοντας νέους πελάτες και διατηρώντας υψηλή ποιότητα και αξιοπιστία.
Η καινοτομία αποτελεί θεμελιώδη πυλώνα της στρατηγικής της, με έμφαση στην ανάπτυξη βιώσιμων προϊόντων που ανταποκρίνονται στις νέες καταναλωτικές τάσεις και τις απαιτήσεις των διεθνών αγορών.
Οι τέσσερις πυλώνες ανάπτυξης
1. Επώνυμα προϊόντα
Η Παπουτσάνης επιδιώκει ενίσχυση του μεριδίου αγοράς στις κατηγορίες προσωπικής και οικιακής φροντίδας, μέσα από νέες κατηγορίες προϊόντων, γεωγραφική επέκταση και στοχευμένες εξαγορές.
2. Ξενοδοχειακά προϊόντα
Ως ηγέτιδα δύναμη στην Ελλάδα, η εταιρεία στοχεύει σε διεύρυνση συνεργασιών στην Ευρώπη, ανάπτυξη βιώσιμων λύσεων φιλοξενίας, και ενίσχυση της παρουσίας της στην εγχώρια και διεθνή αγορά.
3. Παραγωγές τρίτων & ιδιωτικής ετικέτας
Η Παπουτσάνης, ως αξιόπιστος συνεργάτης πολυεθνικών και αλυσίδων λιανικής, θα συνεχίσει να επεκτείνει τις συνεργασίες της, προσφέροντας βιώσιμες και καινοτόμες λύσεις που την καθιστούν one-stop-shop προμηθευτή.
4. Ειδικές σαπωνόμαζες
Η εταιρεία σκοπεύει να ενισχύσει τη θέση της στην Ευρώπη, αξιοποιώντας την τεχνογνωσία και εξειδίκευσή της, επεκτείνοντας το διεθνές δίκτυο συνεργασιών και εκμεταλλευόμενη νέες ευκαιρίες αγοράς.
Το στρατηγικό σχέδιο πλαισιώνεται από πρωτοβουλίες ενίσχυσης της οργανωτικής δομής, βελτίωσης της εταιρικής διακυβέρνησης, και επενδύσεις σε προηγμένα ψηφιακά εργαλεία που θα υποστηρίξουν τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη.
Προοπτικές 2025–2028
-
Καθαρές Πωλήσεις: Πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ
-
Περιθώριο EBITDA: 16%
-
Ετήσιες Επενδύσεις (CAPEX): Περίπου 5 εκατομμύρια ευρώ
-
Πολιτική Μερισμάτων (Dividend Payout): 30% ή υψηλότερο
Με το νέο της σχέδιο, η Παπουτσάνης επιβεβαιώνει τη δέσμευσή της για βιώσιμη ανάπτυξη, διεθνή εξωστρέφεια και ενίσχυση της θέσης της ως ηγέτιδας ελληνικής βιομηχανίας με ευρωπαϊκή εμβέλεια.