32.4 C
Athens
Δευτέρα, 21 Ιουλίου, 2025

Όταν τα ακριβά ασφάλιστρα δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες

Καθώς οι καταναλωτές πληρώνουν ολοένα και υψηλότερα ασφάλιστρα για την προστασία περιουσίας και οχημάτων, οι προσδοκίες τους από τις ασφαλιστικές τους πολιτικές αυξάνονται αντίστοιχα. Ωστόσο, σύμφωνα με την Επίτροπο Ασφαλιστικών και Χρηματοοικονομικών Υπηρεσιών της Νέας Ζηλανδίας, πολλοί μένουν απογοητευμένοι όταν οι αποζημιώσεις που λαμβάνουν δεν ανταποκρίνονται στις προσδοκίες τους. Κατά τη διάρκεια του έτους έως τις 30 Ιουνίου, το πρόγραμμα του Επιτρόπου διερεύνησε 600 διαφορές μεταξύ καταναλωτών και χρηματοπιστωτικών παρόχων, αριθμός ρεκόρ και αυξημένος κατά 25% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Συνολικά καταγράφηκαν 4293 αιτήματα και παράπονα.

kivernoxoros asfalisi

Ραγδαία αύξηση ασφαλίστρων

Τα τελευταία χρόνια, τα ασφάλιστρα έχουν αυξηθεί σημαντικά. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία της Stats NZ, τον Μάρτιο του περασμένου έτους:

  • Η ασφάλεια κατοικίας είχε αυξηθεί σχεδόν 25%.

  • Η ασφάλεια περιεχομένου είχε αυξηθεί περίπου 28%.

  • Η ασφάλεια αυτοκινήτου είχε αυξηθεί κατά 23%.

Η Karen Stevens, Επίτροπος της Υπηρεσίας Ασφαλιστικών και Χρηματοοικονομικών Διαμεσολαβήσεων (IFSO), τόνισε ότι η αύξηση των ασφαλίστρων ενδέχεται να οδηγεί σε υπερβολικές προσδοκίες από πλευράς καταναλωτών, οι οποίοι πιστεύουν πως οι πολιτικές τους θα καλύψουν κάθε μορφή ζημίας. Αν και πολλές υποθέσεις επιλύονται γρήγορα, ολοένα και περισσότερες απαιτούν επίσημη έρευνα, ακόμη και μετά από εσωτερική επεξεργασία από τους ίδιους τους παρόχους.

Ανεπίλυτες διαφωνίες και παρανοήσεις

Περίπου δύο στα τρία περιστατικά αφορούν γενικές ασφαλίσεις — όπως ασφάλεια κατοικίας, περιεχομένου, οχήματος και ταξιδιών. Σε μια χαρακτηριστική περίπτωση, καταναλωτής διαμαρτυρήθηκε για ζημιές στο Range Rover του, το οποίο είχε κλαπεί και στη συνέχεια εντοπιστεί. Η ασφαλιστική κάλυψε 37.000 δολάρια σε επισκευές, αλλά ο ιδιοκτήτης υποστήριξε ότι υπήρχαν επιπλέον ζημιές όπως βλάβη στον κλιματισμό, υδάτινες ζημιές και πιθανή μόλυνση από μεθαμφεταμίνη.

Ωστόσο, οι πραγματογνώμονες έκριναν πως τα προβλήματα ήταν προϋπάρχοντα ή άσχετα με την κλοπή. Η Stevens δήλωσε: «Το όχημα επιστράφηκε και επισκευάστηκε σύμφωνα με τους όρους του συμβολαίου. Ο ασφαλιστής κάλυψε τα έξοδα που προβλέπονταν». Όπως τόνισε, η IFSO μπορεί να εξετάσει μόνο αν εφαρμόστηκαν σωστά οι όροι του ασφαλιστηρίου.

taxidiotiki asfalisi

Η σημασία της ενημέρωσης

Η ίδια επισήμανε πόσο κρίσιμο είναι οι ασφαλισμένοι να κατανοούν τι ακριβώς καλύπτει το συμβόλαιό τους: «Οι ασφαλιστικές βασίζονται σε τεκμήρια. Αν διαφωνείτε με μια απόφαση, πρέπει να αποδείξετε ότι υπήρξε ζημία που παραλείφθηκε ή ότι η αποζημίωση είναι μη ικανοποιητική». Συνοψίζοντας, η αύξηση των διαφορών μεταξύ καταναλωτών και ασφαλιστικών εταιρειών αντικατοπτρίζει όχι μόνο το οικονομικό βάρος της εποχής, αλλά και τη σύγχυση γύρω από τα όρια και τις υποχρεώσεις των συμβολαίων. Η γνώση των όρων αποτελεί απαραίτητο εργαλείο για δίκαιη αποζημίωση και αποφυγή παρεξηγήσεων.

Συντάκτης

Δείτε Επίσης

Τελευταία άρθρα