Ολοκληρώθηκε ο κύκλος ενημερωτικών συναντήσεων που πραγματοποίησε ο ΠΟΥ/Ευρώπης σε συνεργασία με το Υπουργείο Υγείας στα Κέντρα Υγείας της Αττικής, στο πλαίσιο της παρουσίασης της πιλοτικής εφαρμογής του προγράμματος Health-IQ.

Σύμφωνα με το Γραφείο για την Ποιότητα της Φροντίδας και την Ασφάλεια των Ασθενών του ΠΟΥ στην Αθήνα, τις τελευταίες εβδομάδες πραγματοποιήθηκαν τέσσερις συναντήσεις σε Κέντρα Υγείας — Αμαρουσίου, 1ο Περιστερίου, Αλεξάνδρας και στο ΚΨΥ Αγίων Αναργύρων – Νέας Φιλαδέλφειας. Εκεί παρουσιάστηκε ο σχεδιασμός του προγράμματος, καθώς και τα εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν για τη μέτρηση και τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών.
Οι δράσεις αυτές συμπλήρωσαν τις προηγούμενες ενημερωτικές συναντήσεις που είχαν πραγματοποιηθεί σε τρία μεγάλα νοσοκομεία της Αττικής: το «Ιπποκράτειο», το «Λαϊκό» και το «Αττικόν». Η συμμετοχή των επαγγελματιών υγείας κρίθηκε υψηλή, δείχνοντας ευρεία αποδοχή του προγράμματος σε πρωτοβάθμιο και δευτεροβάθμιο επίπεδο.
Μετά την ολοκλήρωση των επτά συνολικά συναντήσεων στην Αττική, το Health-IQ περνά στην επόμενη φάση. Ήδη έχουν προγραμματιστεί έξι νέες ενημερωτικές εκδηλώσεις για τον Ιανουάριο σε δομές υγείας στη Θεσσαλονίκη, την Κρήτη, την Πέλλα και τη Λακωνία, ενώ τον Μάρτιο θα ξεκινήσει κύκλος εκπαιδεύσεων για επαγγελματίες υγείας.
Ο επικεφαλής του Γραφείου ΠΟΥ/Ευρώπης στην Αθήνα, δρ Joao Breda, επισήμανε ότι «η ενεργή συμμετοχή των επαγγελματιών υγείας στην πρωτοβάθμια φροντίδα αποτελεί ισχυρή βάση για την επιτυχία της πιλοτικής εφαρμογής». Από την πλευρά του, ο project officer του ΠΟΥ, Χρήστος Τριανταφύλλου, ανέφερε ότι οι συναντήσεις «έδωσαν την ευκαιρία για ουσιαστικό διάλογο με τις διοικήσεις και τους επαγγελματίες, επιβεβαιώνοντας τη δέσμευση των δομών να ενσωματώσουν πρακτικές ποιότητας στην καθημερινή λειτουργία τους».

Ιδιαίτερα θετική ήταν η ανταπόκριση και από τα Κέντρα Ψυχικής Υγείας. Η νοσηλεύτρια ψυχικής υγείας του ΚΨΥ Αγίων Αναργύρων – Νέας Φιλαδέλφειας, Μαρία Μοναχού, δήλωσε ότι η συμμετοχή στο πρόγραμμα «αποτελεί ευκαιρία για ανάδειξη δεικτών ποιότητας που θα συμβάλουν στη βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών».

