19 C
Athens
Τρίτη, 7 Οκτωβρίου, 2025

Νέο άλμα στην αγορά προσωπικής φροντίδας και καθαριστικών με 2% – Οι πολυεθνικές περιορίζουν τις επενδύσεις

Με θετικό ρυθμό ανάπτυξης 2% κινείται το 2025 η εγχώρια αγορά προσωπικής φροντίδας (σαπούνια) και home care (καθαριστικά, απορρυπαντικά), ύστερα από την ελαφρά πτώση που σημειώθηκε το 2024.

Με θετικό ρυθμό ανάπτυξης 2% κινείται το 2025 η εγχώρια αγορά προσωπικής φροντίδας (σαπούνια) και home care (καθαριστικά, απορρυπαντικά), ύστερα από την ελαφρά πτώση που σημειώθηκε το 2024.

Η συνολική αξία της αγοράς στην Ελλάδα ανέρχεται σε περίπου 600 εκατ. ευρώ, με σημαντικά επιμέρους τμήματα όπως τα σαπούνια, αφρόλουτρα, κρεμοσάπουνα, απορρυπαντικά ρούχων, απορρυπαντικά πιάτων και μαλακτικά. Στον χώρο δραστηριοποιούνται γνωστές πολυεθνικές εταιρείες όπως η Procter & Gamble και η Unilever, αλλά και δυναμικές ελληνικές επιχειρήσεις όπως η Παπουτσάνης, η Rolco, η Septona και η Endless.

1082ca5e f124 48d1 bdbb 9795f9226ab0

Τα τελευταία χρόνια, παράγοντες της αγοράς παρατηρούν μια τάση αποεπένδυσης εκ μέρους μεγάλων πολυεθνικών ομίλων στην ευρωπαϊκή αγορά, αφήνοντας ανοιχτό πεδίο για ενίσχυση των ελληνικών εταιριών τόσο στην εγχώρια αγορά όσο και διεθνώς.

Ο κύριος λόγος που οι πολυεθνικές επιλέγουν να μειώνουν τη δραστηριότητά τους στην Ευρώπη, είναι η δημογραφική συρρίκνωση που καταγράφεται στις περισσότερες χώρες της «γηραιάς ηπείρου». Αντίθετα, επενδύουν όλο και περισσότερο σε Αφρική και Ασία, όπου οι πληθυσμοί και ιδιαίτερα οι νεότερες ηλικίες παρουσιάζουν έντονη αύξηση.

Σε αυτό το περιβάλλον βρίσκουν ευκαιρίες εταιρείες όπως η Παπουτσάνης, η οποία με στοχευμένη αναπτυξιακή στρατηγική έχει εξελιχθεί στη μεγαλύτερη σαπωνοποιία της Ευρώπης. Σήμερα αποτελεί έναν από τους ταχύτερα αναπτυσσόμενους «παίκτες» στην ελληνική λιανική αγορά, αλλά και έναν διεθνώς αναγνωρισμένο παραγωγό για τον χώρο των ξενοδοχειακών καλλυντικών και της προσωπικής υγιεινής.

Στο εννεάμηνο του 2025, ο κύκλος εργασιών ξεπέρασε τα 61 εκατ. ευρώ, σημειώνοντας άνοδο 23% σε σχέση με το 2024. Από αυτόν, το 54% προέρχεται από αγορές εκτός Ελλάδας, επιβεβαιώνοντας τη διεθνή εξωστρέφεια της εταιρείας.

Η Παπουτσάνης δραστηριοποιείται σε τέσσερις κλάδους: τα επώνυμα προϊόντα (32% του τζίρου), τις παραγωγές τρίτων (41%), τα ξενοδοχειακά προϊόντα (15%) και τις ειδικές σαπωνόμαζες (12%).

b8efd9ce be52 49cb 92ca d1bf9cfc5012

Αξιοποιώντας ένα ανταγωνιστικό επιχειρηματικό μοντέλο, η εταιρεία:

  • Έχει αναβιώσει και διευρύνει τα εμπορικά της σήματα, δημιουργώντας νέα brands που ακολουθούν τις σύγχρονες τάσεις.

  • Έχει μετατραπεί σε διεθνή βιομηχανικό παίκτη με εξαγωγές σε 35 χώρες και πολυετείς συνεργασίες με μεγάλες αλυσίδες λιανικής και πολυεθνικούς ομίλους.

  • Διατηρεί καθετοποιημένη παραγωγική μονάδα, με εφαρμογή προηγμένων τεχνολογιών.

  • Ενισχύει διαρκώς την καινοτομία και τη βιωσιμότητα, επιτυγχάνοντας διεθνή αναγνώριση και υψηλή κερδοφορία.

Με βάση την ανοδική τροχιά, στόχος της διοίκησης είναι ο διπλασιασμός του κύκλου εργασιών κάθε πενταετία, με πρόβλεψη να ξεπεράσει τα 100 εκατ. ευρώ έως το 2028.

Συντάκτης

Δείτε Επίσης

Τελευταία άρθρα