Η Eurostar αποκάλυψε για πρώτη φορά τα σχέδιά της για τη λειτουργία διώροφων τρένων μέσω της σήραγγας της Μάγχης, επιβεβαιώνοντας ότι θα παραγγείλει έως και 50 τρένα από τον κατασκευαστή Alstom, ενισχύοντας έτσι τον στόλο της κατά σχεδόν 30%.
Τα σχέδια επέκτασης θα συνοδευτούν από σημαντικές επενδύσεις σε μια κρίσιμη αποθήκη στο Λονδίνο, αν και υπάρχουν ακόμη ερωτήματα για το κατά πόσο οι εγκαταστάσεις μπορούν να εξυπηρετήσουν τόσο την Eurostar όσο και πιθανούς ανταγωνιστές παρόχους.
Στο πλαίσιο της συμφωνίας ύψους δύο δισεκατομμυρίων ευρώ, η εταιρεία παρήγγειλε 30 τρένα τύπου “Celestia”, με δυνατότητα αγοράς επιπλέον 20.
Η λειτουργία των πρώτων έξι τρένων αναμένεται να ξεκινήσει το 2031, σηματοδοτώντας μια ιστορική στιγμή για τις διασυνοριακές σιδηροδρομικές μετακινήσεις.
Κάθε τρένο θα έχει μήκος 200 μέτρα, ενώ εάν δύο συρμοί λειτουργούν συνδεδεμένοι, όπως συμβαίνει σήμερα, θα δημιουργούν μια διαδρομή 400 μέτρων με 1.080 θέσεις επιβατών.
Τα νέα αυτά τρένα θα είναι τα πρώτα διώροφα υψηλής ταχύτητας που θα διασχίζουν τη Μάγχη, καθώς μέχρι σήμερα μόνο ένα πειραματικό διώροφο τρένο είχε εμφανιστεί στο Ηνωμένο Βασίλειο το 1949.
Η διευθύνουσα σύμβουλος της Eurostar, Γκουέντολιν Καζνάβ, εξέφρασε την υπερηφάνειά της για την πρωτοβουλία, δηλώνοντας ότι είναι «ιδιαίτερα περήφανη που φέρνει διώροφα τρένα στο Ηνωμένο Βασίλειο για πρώτη φορά», προσθέτοντας πως θα προσφέρουν εξαιρετική άνεση και ποιότητα ταξιδιού.
Η Eurostar, που μετέφερε 19,5 εκατομμύρια επιβάτες την περασμένη χρονιά, στοχεύει να αυξήσει τον αριθμό αυτό στα 30 εκατομμύρια, αξιοποιώντας τον νέο στόλο τρένων.
Η εταιρεία υπογράμμισε ότι με την έλευση των νέων συρμών, μέρος των οποίων θα αντικαταστήσει παλαιότερα τρένα, αναμένεται αύξηση κατά 30% στα δρομολόγια που θα εξυπηρετούν το Λονδίνο, ενισχύοντας ακόμη περισσότερο τη σύνδεση της βρετανικής πρωτεύουσας με την ηπειρωτική Ευρώπη.