21.9 C
Athens
Πέμπτη, 30 Οκτωβρίου, 2025

Απεργία 1ης Οκτωβρίου: Πώς θα κινηθούν λεωφορεία, ταξί και τρένα. Οι συγκεντρώσεις στη Αττική

Οι οδηγοί ταξί είχαν πραγματοποιήσει 48ωρη απεργία στις 9 και 10 Σεπτεμβρίου, ενώ συμμετείχαν και στη γενική απεργία της 1ης Οκτωβρίου, δείχνοντας πως ο κλάδος παραμένει συσπειρωμένος και έτοιμος να κλιμακώσει τις κινητοποιήσεις του.

Με νέες κινητοποιήσεις μπαίνουν στον Νοέμβριο οι επαγγελματίες οδηγοί ταξί, με τον πρόεδρο του ΣΑΤΑ, Θύμιο Λυμπερόπουλο, να δηλώνει ότι ο κλάδος δε θα υποχωρήσει απέναντι στις κυβερνητικές πολιτικές που, όπως υποστηρίζει, ευνοούν τις πολυεθνικές εταιρείες και τα ιδιωτικά Ι.Χ. εις βάρος των επαγγελματιών αυτοκινητιστών.

Ο κ. Λυμπερόπουλος προανήγγειλε διήμερη απεργία στις 5 και 6 Νοεμβρίου, αντιδρώντας στην πολιτική που –όπως υποστηρίζει– οδηγεί στον αφανισμό των επαγγελματιών οδηγών ταξί. Το ΣΑΤΑ, όπως είπε, «βάζει τέλος στη σιωπή», επισημαίνοντας ότι ο κλάδος δέχεται συνεχή πίεση προς όφελος των εταιρικών στόλων και των πολυεθνικών πλατφορμών.

Ο πρόεδρος του συνδικάτου χαρακτήρισε την κινητοποίηση «προειδοποιητική απεργία», υπογραμμίζοντας πως αποτελεί την αρχή ενός ευρύτερου αγώνα. «Έχουμε εξουσιοδότηση από τη Γενική Συνέλευση να φτάσουμε μέχρι τέλους, αν χρειαστεί», τόνισε, απευθύνοντας έκκληση προς την κυβέρνηση να προχωρήσει σε ουσιαστικό διάλογο με το επίσημο συνδικαλιστικό όργανο του κλάδου και όχι με παράπλευρες ομάδες.

taxi apergia athina 1

«Εκτροχιασμός της δημοκρατίας» από την κυβέρνηση

Ο κ. Λυμπερόπουλος έκανε λόγο για πολιτικές παρεμβάσεις και χαρακτήρισε απαράδεκτη την προσπάθεια να ζητηθεί από το ΣΑΤΑ να επιτρέψει ή να αποθαρρύνει την ένταξη επαγγελματιών ταξί σε πολυεθνικές πλατφόρμες, οι οποίες –όπως είπε– δεν τηρούν το ελληνικό νομικό πλαίσιο και διατηρούν φορολογικά μητρώα στο εξωτερικό. Τη στάση αυτή την περιέγραψε ως «εκτροπή από τις δημοκρατικές διαδικασίες».

Αναφορικά με πιθανές απεργοσπαστικές κινήσεις, ο πρόεδρος του ΣΑΤΑ εμφανίστηκε κατηγορηματικός: «Οι επαγγελματίες ταξί παραμένουν ενωμένοι – δεν υπάρχουν απεργοσπάστες».

Μιλώντας για την επικείμενη απεργία, ο κ. Λυμπερόπουλος τόνισε:
«Το ΣΑΤΑ σπάει την ομερτά που δημιούργησε η ομάδα Μητσοτάκη στον κλάδο, με σκοπό να τον χειραγωγεί και να τον αποδυναμώνει, προς όφελος των πολυεθνικών και των μεγάλων επιχειρήσεων. Ήρθαν οι εταιρείες και τα Ι.Χ. των επιχειρηματικών ομίλων για να εκμεταλλευτούν μια κοινωνική υπηρεσία που ανήκει στους πολίτες, διαλύοντας τον επαγγελματία ταξιτζή. Αυτό δεν θα το επιτρέψουμε».

Ο ίδιος επανέλαβε ότι η απεργία είναι προειδοποιητική, αλλά αποτελεί την απαρχή ενός σκληρού αγώνα. «Η εξουσιοδότηση της Γενικής Συνέλευσης είναι να φτάσουμε μέχρι το τέλος, ό,τι κι αν χρειαστεί», πρόσθεσε. Παράλληλα, κάλεσε την κυβέρνηση να συζητήσει απευθείας με το ΣΑΤΑ, και όχι με παράπλευρα συνδικαλιστικά σχήματα που –όπως είπε– ελέγχονται πολιτικά.

«Το να ζητούν από ένα συνδικαλιστικό όργανο να αποτρέπει τους ταξιτζήδες να γραφτούν σε πολυεθνικές που παρανομούν, φοροδιαφεύγουν και εκμεταλλεύονται την ελληνική κοινωνία, είναι εκτροχιασμός της δημοκρατίας. Και αυτό το κάνει ο Μητσοτάκης μαζί με τον Κυρανάκη», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Συντάκτης

Δείτε Επίσης

Τελευταία άρθρα