Ένα κόλπο για την ψυχική υγεία που έχει σχεδιαστεί για την προώθηση της ψυχικής ευεξίας θα μπορούσε να αλλάξει τον τρόπο με τον οποίο οι έφηβοι βλέπουν τον εαυτό τους — σύμφωνα με νέα έρευνα του Πανεπιστημίου της Ανατολικής Αγγλίας. Μια νέα μελέτη, με τίτλο «Η Αποτελεσματικότητα μιας Διαδικτυακής Αυτοδιαχειριζόμενης Μοναδικής Συνεδρίας Παρέμβασης για την Προώθηση της Νοοτροπίας Ανάπτυξης σε Εφήβους: Μια Τυχαιοποιημένη Ελεγχόμενη Δοκιμή», που δημοσιεύτηκε στο JCPP Advances, δείχνει πώς η παρακολούθηση ενός εφάπαξ βίντεο 10 λεπτών μπορεί να αλλάξει θετικά τις πεποιθήσεις των νέων σχετικά με τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς τους.
Ωστόσο, η παρέμβαση φάνηκε να έχει μικρή άμεση επίδραση στα συμπτώματα άγχους ή κατάθλιψης. Τα ευρήματα προστίθενται σε ένα αυξανόμενο σύνολο στοιχείων που αποδεικνύουν ότι η υποστήριξη ψυχικής υγείας που παρέχεται διαδικτυακά μπορεί να διαδραματίσει πολύτιμο ρόλο — αλλά μπορεί να λειτουργήσει καλύτερα ως μέρος ενός ευρύτερου συνόλου εργαλείων υπηρεσιών. Η ομάδα λέει ότι χρειάζεται περισσότερη έρευνα για την αξιολόγηση της μακροπρόθεσμης επίδρασής της.
Ο Δρ. Kenny Chiu, από την Ιατρική Σχολή του Norwich της UEA, δήλωσε: «Οι ψυχικές παθήσεις επηρεάζουν έναν στους επτά νέους παγκοσμίως. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, περίπου ένας στους πέντε νέους έχει πιθανές ψυχικές διαταραχές, ωστόσο το 75% αυτών δεν λαμβάνει καμία υποστήριξη. «Αυτό είναι ένα τεράστιο πρόβλημα — όχι μόνο επειδή οι περισσότερες ψυχικές παθήσεις των ενηλίκων εμφανίζονται για πρώτη φορά στην παιδική ηλικία ή την εφηβεία». «Είναι επομένως πολύ σημαντικό να προωθήσουμε τη θετική συναισθηματική ευεξία και να αποτρέψουμε την ανάπτυξη ψυχικών παθήσεων εξαρχής».
Ο καθηγητής Richard Meiser-Stedman από την Ιατρική Σχολή του Norwich της UEA δήλωσε: «Οι ειδικοί στην ψυχική υγεία των νέων διερευνούν τις διαδικτυακές μονοσυνεδριακές παρεμβάσεις (SSIs) ως μια προσβάσιμη μορφή έγκαιρης υποστήριξης — ιδίως καθώς οι παραδοσιακές υπηρεσίες αντιμετωπίζουν αυξανόμενη ζήτηση». «Μέχρι τώρα, οι περισσότερες έρευνες σε αυτόν τον τομέα πραγματοποιούνταν στις ΗΠΑ. «Για πρώτη φορά, διερευνήσαμε εάν μια σύντομη διαδικτυακή παρέμβαση βασισμένη σε βίντεο θα μπορούσε να βοηθήσει τους νέους στο Ηνωμένο Βασίλειο».
Η ερευνητική ομάδα δοκίμασε μια παρέμβαση βασισμένη στις αρχές της νοοτροπίας ανάπτυξης – την πεποίθηση ότι τα προσωπικά χαρακτηριστικά και οι ικανότητες μπορούν να αλλάξουν με την πάροδο του χρόνου. Περισσότεροι από 100 έφηβοι στρατολογήθηκαν μέσω σχολείων, φιλανθρωπικών οργανώσεων και μέσων κοινωνικής δικτύωσης. Οι συμμετέχοντες ανατέθηκαν τυχαία είτε για να ολοκληρώσουν μια παρέμβαση νοοτροπίας είτε για να συμμετάσχουν σε μια ομάδα ελέγχου λίστας αναμονής. Τους ζητήθηκε να αναφέρουν τα επίπεδα άγχους, κατάθλιψης και ψυχολογικής ευελιξίας τους, καθώς και τις πεποιθήσεις τους για την προσωπικότητα, πριν από τη συνεδρία και ξανά ένα μήνα αργότερα.
Η Δρ. Jessica Ball, η οποία ηγήθηκε αυτής της έρευνας στο πλαίσιο της διδακτορικής της κλινικής εκπαίδευσης στο UEA, δήλωσε: «Ως μία από τις πρώτες χαμηλού κόστους διαδικτυακές δοκιμές μίας συνεδρίας με έδρα το Ηνωμένο Βασίλειο για την ψυχική υγεία των νέων, η μελέτη μας δείχνει πολλά υποσχόμενα αποτελέσματα. «Ενώ το βίντεο δεν μείωσε σημαντικά τα συναισθήματα άγχους και κατάθλιψης, φάνηκε να αλλάζει τον τρόπο που οι συμμετέχοντες σκέφτονταν την προσωπικότητά τους, ενθαρρύνοντας την ανάπτυξη μιας νοοτροπίας ανάπτυξης».
Ο Δρ. Chiu δήλωσε: «Αυτή η μελέτη δείχνει πρώιμες προοπτικές στην εφαρμογή ενός χαμηλού κόστους και κλιμακούμενου τρόπου υποστήριξης της ψυχολογικής ανάπτυξης των νέων». Η παρούσα μελέτη διεξήχθη από την UEA σε συνεργασία με το Norfolk and Suffolk NHS Foundation Trust και το Πανεπιστήμιο του Bath.