33 C
Athens
Πέμπτη, 12 Ιουνίου, 2025

Μητσοτάκης για τον νέο ΚΟΚ: Σε ταμείο για την οδική ασφάλεια τα έσοδα από τις κλήσεις

Στη βελτίωση του οδικού δικτύου και σε δράσεις που θα έχουν στόχο την αλλαγή κουλτούρας στην οδήγηση θα κατευθύνονται τα έσοδα από τις κλήσεις, όπως ξεκαθάρισε σήμερα ο Κυριάκος Μητσοτάκης, στην ομιλία του για τον νέο ΚΟΚ.

«Τα έσοδα από τις κλήσεις θα μπαίνουν στο ταμείο οδικής ασφάλειας. Σε δράσεις για το οδικό δίκτυο», είπε χαρακτηριστικά ο πρωθυπουργός στην ομιλία του στη Βουλή επί της συζήτησης του νομοσχεδίου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.

Μητσοτάκης για τον νέο ΚΟΚ: Σε ταμείο οδικής ασφάλειας τα έσοδα από τις κλήσεις

«Θα ήθελα να μιλήσω όχι ως πρωθυπουργός, αλλά ως πατέρας και πολίτης που αγανακτεί από τα θανατηφόρα δυστυχήματα στην άσφαλτο. Είναι συχνές ειδήσεις, όμως δυστυχώς δεν αποδεικνύονται ικανές να αλλάξουν συμπεριφορές. Όταν συμβαίνει το κακό είναι συνήθως αργά. Πρέπει να κοιταχτούμε στον καθρέπτη. Είμαστε στις πρώτες θέσεις στην Ευρώπη σε νεκρούς από τροχαία. Η τάση είναι τελευταία ανοδική. Σε κάποιες περιφέρειες είναι πολύ χειρότερα. Καλούμαστε σε μια επιλογή ευθύνης. Ο νέος ΚΟΚ ρυθμίζει σε νέα βάση τις παραβάσεις. Οι κυρώσεις αυτές σημαίνουν, όπως έχει φανεί σε άλλες χώρες, αλλαγή κουλτούρας. Λένε ότι τα μέτρα είναι αντιδημοφιλή. Είναι αναγκαία για να σωθούν ζωές. Η ατολμία θα ήταν αποδοχή μιας κατάστασης. Με απασχολεί το θέμα και προσωπικά. Δεν συναινούμε με το χάος. Στόχος μας είναι οι καθημερινές μετακινήσεις να είναι πιο ασφαλείς. Αυτό εξυπηρετούν οι νέες κυρώσεις. Δίνουμε προτεραιότητα στα αστικά λεωφορεία. Τα ταξί θα μπαίνουν μόνο για να παίρνουν ή να κατεβάζουν επιβάτες. Τα δρομολόγια θα γίνουν συνεπέστερα και η ζωή θα γίνει καλύτερη των πολιτών.

Πήραμε πάνω από 400 λεωφορεία. Μέχρι το 2026 θα έχουμε πάνω από 1.000 λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη έχουν φτάσει 450 λεωφορεία. Το Μετρό προχωρά γρήγορα. Στη Θεσσαλονίκη το ίδιο. Η βελτίωση των συγκοινωνιών είναι αίτημα των πολιτών.

Στην Ευρώπη συμβαίνει ήδη. Προχωράμε στην πιλοτική λειτουργία του Μετρό τις νυχτερινές ώρες το σαββατοκύριακο.

Κάποιοι ψάχνουν τρόπους να ξεφύγουν από τα μπλόκα. Ένα στους τέσσερις θανάτους συνδέεται με το αλκοόλ. Άλλη μία αιτία συγκρούσεων είναι το κινητό. Είναι τεράστιο ρίσκο το κινητό. Το κράνος είναι επίσης πολύ σοβαρό. Έχουμε βαριές κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις», είπε ο Κυριάκος Μητσοτάκης και συνέχισε: «Οι ρυθμίσεις περιεγράφηκαν από τον υπουργό. Σε αυτό τον διάλογο ενσωματώθηκαν προτάσεις συγγενών θυμάτων και Αρχών. Θα επιμείνω στις βασικές παρεμβάσεις στις πιο απειλητικές παραβιάσεις. Η ταχύτητα, το κόκκινο και το αλκοόλ. Είναι συνήθειες που συνδέονται με στρεβλές συμπεριφορές. Οι ποινές θα συνδέονται με το επίπεδο επικυνδυνότητας. Το πρόστιμο θα πολλαπλασιάζεται αν συνεχιστεί η συμπεριφορά. Πρέπει να τιμωρούμε τους υπότροπους. Όχι τη μια κακή στιγμή. Για τη μη χρήση κράνους και ζώνης, τα πρόστιμα ξεκινούν από 350 ευρώ και για οδηγούς και για συνεπιβάτες. Αυτή τη στατιστικής αίματος και πόνου είναι η καλύτερη απάντηση σε όσους μιλούν για σκληρές ρυθμίσεις. Ο οδηγός πρέπει να σκέφτεται πλέον διπλά και τριπλά.

Μια άλλη καινοτομία αφορά στην καθιέρωση των 30χλμ εντός της πόλης. Στους μεγάλους, με νησίδες, θα υπάρχουν τα όρια που ξέρουμε. Αυτό έχει δοκιμαστεί και σε άλλες πόλεις. Αν κινηθείτε στο Λυκαβηττό με 50χλμ θα δείτε ότι είναι οριακό. Ας στηρίξουμε την παρέμβαση. Θα σωθούν ζωές. Εξάλλου οι ταχύτητες δεν είναι μεγαλύτερες. Η διαφορά είναι το βράδυ. Περισσότεροι πεζοί θα αισθάνονται πιο σίγουροι.

Μιλάμε για μια αλλαγή συνήθειας με πολλαπλάσια όφελος. Η Πολιτεία δεν γίνεται να έχει έναν τροχονόμο σε κάθε δρόμο. Βάζουμε τις κάμερες, βάζουμε κι αυτές στα λεωφορεία. Τα έσοδα από τις κλήσεις θα μπαίνουν στο ταμείο οδικής ασφάλειας. Σε δράσεις για το οδικό δίκτυο. Ο σκοπός μας δεν είναι να αυξήσουμε τα έσοδα από κλήσεις. Ήδη η Πολιτεία προχωρά σε μια σειρά από προσωρινές επεμβάσεις σε κεντρικούς άξονες. Μιλάω για τον ΒΟΑΚ. Κάποια έργα μπορεί να ξεκινήσουν το καλοκαίρι. Στην Πατρών – Πύργου υπάρχουν τέτοιες φτηνές παρεμβάσεις. Οι θάνατοι έχουν μειωθεί. Το ίδιο θέλουμε να κάνουμε και στην Κρήτη προσωρινά. Το θέμα μας είναι η αλλαγή κουλτούρας. Δεν λύνει ο ΚΟΚ το πρόβλημα συμπεριφοράς. Απαιτούνται περισσότερα μέτρα, δρόμοι και ασφαλέστερα ΜΜΜ. Απαιτείται καλύτερη εκπαίδευση. Να ξαναδούμε το πλαίσιο των εξετάσεων.

Να πω κάτι για το Μετρό. Βρέθηκα με τον κ. Κυρανάκη στον Βόλο. Κατασκευάζονται οι συρμοί του παλιού ηλεκτρικού. Γίνονται ολοκαίνουργιοι. 14 νέοι συρμοί θα μπουν το 2026.

Το ζήτημα μας δεν είναι μόνο η ποιότητα των Μέσων, αλλά και η αξιοπιστία των δρομολογίων. Πολύ σύντομα σε κάποιες γραμμές «κορμού» θα δουν ουσιαστική βελτίωση των υπηρεσιών. Μόνο αν πεισθούν οι πολίτες θα βελτιωθεί η εικόνα του κυκλοφοριακού στην Αθήνα.

Ευχαριστώ τα κόμματα της αντιπολίτευσης για τη στάση τους στο νομοσχέδιο. Είναι από τις λίγες φορές που καταφέραμε να προσεγγίσουμε το ζήτημα από το πρίσμα του εθνικού συμφέροντος. Το νομοσχέδιο θα γίνει πράξη και θα αξιολογείται συνέχεια. Το επίδικο είναι άμεσα μετρήσιμο. Θα δούμε αν θα μειωθούν οι θάνατοι και θα κριθούμε γι’ αυτό».

 

Συντάκτης

Δείτε Επίσης

Τελευταία άρθρα