Στο πόρισμα του ΕΜΠ σχετικά με την τραγωδία των Τεμπών αναφέρθηκε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά τη διάρκεια του 6ου συνεδρίου Ygeia Moy. Ερωτηθείς σχετικά για το περιεχόμενο του πορίσματος του εργαστηρίου Τεχνολογίας Καυσίμων και Λιπαντικών της Σχολής Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Δημήτρη Καρώνη, ο Κυριάκος Μητσοτάκης δήλωσε πως αυτό «αποδεικνύει ότι το ψέμα έχει κοντά ποδάρια».
«Τα υπόλοιπα θα τα πούμε στην ώρα τους στη Βουλή, τον τελικό λόγο για όλα έχει η Δικαιοσύνη. Όλοι οι καλόπιστοι πολίτες κατανοούν πια τι πήγε να συμβεί – και σταματώ εδώ» είπε ο πρωθυπουργός, μιλώντας στο περιθώριο του συνεδρίου για την υγεία που διοργανώνει το Πρώτο Θέμα.
Επίσης, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ερωτήθηκε για το πώς θα απαντήσει η κυβέρνηση στο διαφαινόμενο αίτημα για σύσταση Προανακριτικής Επιτροπής για πιθανές ευθύνες του πρώην υπουργού Υποδομών Κώστα Καραμανλή. «Ουδέν σχόλιο», ήταν η απάντησή του.
Τι αναφέρει το πόρισμα του ΕΜΠ
Υπενθυμίζεται πως το πόρισμα, μεταξύ άλλων, αναφέρει ότι τα έλαια σιλικόνης μπορούν να δημιουργήσουν πυρόσφαιρα, καθώς σε θερμοκρασία άνω των 330 βαθμών αναφλέγονται. Η συγκεκριμένα αναφορά απορρίπτει τα σενάρια περί παράνομου φορτίου, που είχαν εκφραστεί βάσει προηγούμενων εκθέσεων (πόρισμα ΕΟΔΑΣΑΑΜ), οι οποίες σημείωναν πως η συγκεκριμένη πυρόσφαιρα δεν μπορεί να δημιουργηθεί από τα έλαια σιλικόνης.
Πραγματογνωμοσύνες με ανάλογο, αλλά και με το αντίθετο, συμπέρασμα περιλαμβάνονται στη δικογραφία.
Παράλληλα, αρνητική είναι η πραγματογνωμοσύνη του ΕΜΠ, που εξέτασε, για λογαριασμό της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, τα υπολείμματα (τμήματα του πιλοτηρίου και τα πλαίσια της ηλεκτρομηχανής) προκειμένου να αποφανθεί, αν είχαν ενδείξεις από φωτιά (έκρηξη) ή είχαν μόνο χτυπήματα (αλλοιώσεις) λόγω της τραγικής σιδηροδρομικής σύγκρουσης στα Τέμπη.
Αναλυτικότερα, ο καθηγητής της Σχολής Μεταλλουργών – Μεταλλειολόγων του Πολυτεχνείου Πέτρος Τσακιρίδης, παρέδωσε στον εφέτη ανακριτή Σωτήρη Μπακαϊμη την πραγματογνωμοσύνη του, η οποία αναφέρει ότι έπειτα από την αυτοψία στην περιοχή Κουλούρι που έγινε από την αρμόδια υπηρεσία (ΔΑΕ) της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας, τα κομμάτια του πιλοτηρίου, τα πλαίσια της ηλεκτρομηχανής και όλα τα δείγματα που ελήφθησαν και εξετάστηκαν οδηγούν στο συμπέρασμα ότι δεν είναι καμένα, δεν δηλώνουν, δηλαδή, έκρηξη ή φωτιά, αλλά φέρουν μόνον παραμορφώσεις από χτυπήματα που προκλήθηκαν από τη σύγκρουση των τρένων.