Η Lemonade, η ψηφιακή ασφαλιστική εταιρεία που έχει ταράξει τα νερά της παραδοσιακής ασφαλιστικής αγοράς, δημοσίευσε τα οικονομικά της αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο του 2025, παρουσιάζοντας ισχυρή ανάπτυξη στα ασφάλιστρα, τα έσοδα και την κερδοφορία της. Ιδιαίτερη εντύπωση προκαλεί η ταχύτατη πρόοδός της στην ευρωπαϊκή αγορά, όπου καταγράφει τριψήφια ποσοστά αύξησης.
Άνοδος στα συνολικά ασφάλιστρα και τα έσοδα
Στις 30 Ιουνίου 2025, το συνολικό σε ισχύ ασφάλιστρο (In-Force Premium, IFP) της Lemonade άγγιξε το 1,08 δισεκατομμύριο δολάρια, σημειώνοντας αύξηση 29% σε σχέση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Τα συνολικά έσοδα ανήλθαν στα 164,1 εκατομμύρια δολάρια, αυξημένα κατά 35% από το 2024, ενισχυμένα από την αύξηση των κερδισμένων ακαθάριστων ασφαλίστρων, των προμηθειών εκχώρησης και των καθαρών επενδυτικών εσόδων.
Τα ακαθάριστα κερδισμένα ασφάλιστρα για το τρίμηνο έφτασαν τα 252,3 εκατομμύρια δολάρια, αυξημένα κατά 26%. Παράλληλα, ο αριθμός των πελατών της Lemonade αυξήθηκε κατά 24% στους 2,69 εκατομμύρια, ενώ το ασφάλιστρο ανά πελάτη ενισχύθηκε κατά 4%, αγγίζοντας τα 402 δολάρια.
Βελτίωση στους δείκτες κερδοφορίας
Ένας από τους πιο εντυπωσιακούς δείκτες ήταν ο δείκτης ζημιών (gross loss ratio), ο οποίος διαμορφώθηκε στο 67% για το τρίμηνο, μειωμένος κατά 12 ποσοστιαίες μονάδες από το αντίστοιχο περσινό τρίμηνο. Ο δείκτης των τελευταίων 12 μηνών βελτιώθηκε κατά 3 μονάδες, φθάνοντας στο 70%, εντός του επιθυμητού εύρους της εταιρείας.
Τα ακαθάριστα κέρδη διπλασιάστηκαν σε σχέση με πέρυσι, φθάνοντας τα 64,3 εκατομμύρια δολάρια, με το περιθώριο μικτού κέρδους να ενισχύεται κατά 14 μονάδες και να ανέρχεται στο 39%. Τα προσαρμοσμένα ακαθάριστα κέρδη ανήλθαν σε 65,6 εκατομμύρια δολάρια, αύξηση 96% από το 2024.
Παρά την αύξηση στις συνολικές λειτουργικές δαπάνες (129,2 εκατομμύρια δολάρια), κυρίως λόγω αύξησης της δαπάνης ανάπτυξης κατά 93% (στα 49,7 εκατομμύρια δολάρια), η εταιρεία πέτυχε καθαρή μείωση 2% των λειτουργικών εξόδων (εξαιρουμένης της ανάπτυξης), υποβοηθούμενη από επιστροφή φόρου 11,7 εκατομμυρίων δολαρίων από το Employee Retention Credit.
Το καθαρό ζημιογόνο αποτέλεσμα για το τρίμηνο μειώθηκε στα 43,9 εκατομμύρια δολάρια, βελτίωση κατά 23% σε σύγκριση με τη ζημία των 57,2 εκατομμυρίων δολαρίων του 2024. Η προσαρμοσμένη ζημία EBITDA ανήλθε σε 40,9 εκατομμύρια δολάρια έναντι 43 εκατομμυρίων το προηγούμενο έτος.
Ο προσαρμοσμένος ελεύθερος ταμειακός ροές αυξήθηκε κατακόρυφα στα 25 εκατομμύρια δολάρια, από μόλις 2 εκατομμύρια το προηγούμενο έτος, υποδεικνύοντας βελτιωμένη ρευστότητα και οικονομική σταθερότητα.
Στροφή στη στρατηγική αντασφάλισης και ανάπτυξη στον κλάδο αυτοκινήτου
Η Lemonade ανακοίνωσε σημαντική αλλαγή στη στρατηγική αντασφάλισής της, μειώνοντας το ποσοστό εκχώρησης κινδύνου από 55% σε 20% από την 1η Ιουλίου 2025. Αυτή η κίνηση δείχνει εμπιστοσύνη στη βελτιωμένη αποδοτικότητα της ανάληψης κινδύνου και την αύξηση των περιθωρίων κέρδους. Η ανάπτυξη στον ασφαλιστικό τομέα αυτοκινήτου (Lemonade Car) αποτέλεσε επίσης κινητήριο μοχλό, με αύξηση ασφαλίστρων και ενίσχυση των πωλήσεων μέσω τηλεματικής τιμολόγησης που βελτίωσε τα ποσοστά μετατροπής έως και 60% σε ορισμένες Πολιτείες.
Εκρηκτική ανάπτυξη στην Ευρώπη
Η ευρωπαϊκή παρουσία της Lemonade εξελίσσεται δυναμικά, με δραστηριότητα στη Γερμανία, τη Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ολλανδία. Πάνω από 250.000 πελάτες σε Ευρώπη καλύπτονται με ασφαλίσεις ενοικιαστών και ιδιοκτητών. Η Ευρώπη αντιπροσώπευσε πάνω από το 20% των νέων πελατών κατά το τρίμηνο, με τα ασφάλιστρα σε ισχύ στην περιοχή να αυξάνονται πάνω από 200% στα 43 εκατομμύρια δολάρια.
Ο δείκτης ζημιών στην Ευρώπη διαμορφώθηκε στις χαμηλές 80 μονάδες, 15 μονάδες κάτω από πέρυσι. Σύμφωνα με την εταιρεία, όταν η δραστηριότητά της στις ΗΠΑ είχε φτάσει τα 50 εκατομμύρια δολάρια σε IFP, ο αντίστοιχος δείκτης ζημιών ήταν 20 μονάδες υψηλότερος από τον σημερινό της Ευρώπης, ενώ τα νέα ασφάλιστρα ανά δολάριο επένδυσης στην Ευρώπη είναι διπλάσια.
Προοπτικές και επόμενα βήματα
Η Lemonade βλέπει την Ευρώπη ως βασικό μοχλό ανάπτυξης, χάρη στη χαμηλότερη έκθεση σε φυσικές καταστροφές και στο πιο ευέλικτο ρυθμιστικό πλαίσιο. Η εταιρεία σκοπεύει να ενισχύσει την παρουσία της με νέα προϊόντα, εντονότερη διείσδυση και ενίσχυση της διασταυρούμενης πώλησης. Παρά τη μικρή μείωση του ετήσιου δείκτη διατήρησης πελατών στο 84% (μείωση 4 μονάδων), η Lemonade συνεχίζει να βελτιώνει τη στόχευση και την ποιότητα του χαρτοφυλακίου της, απορρίπτοντας πολιτικές με ανεπαρκή κριτήρια ανάληψης.