Η αναστολή λειτουργίας 204 καταστημάτων των ΕΛΤΑ με ελάχιστη εμπορική δραστηριότητα, ολοκληρώνει τον εξορθολογισμό του δικτύου, εξασφαλίζοντας τη βιωσιμότητα των Ελληνικών Ταχυδρομείων, τα οποία επενδύουν σε νέες υπηρεσίες, τεχνολογική αναβάθμιση και βελτιωμένες συνθήκες για εργαζόμενους και πελάτες. Σήμερα, η συναλλακτική δραστηριότητα στα φυσικά καταστήματα αποφέρει λιγότερο από το 10% των εσόδων, ενώ απορροφά πάνω από το 50% των εξόδων, περιορίζοντας τις δυνατότητες επένδυσης και ανάπτυξης. Αντίθετα, οι δραστηριότητες όπως courier, e-commerce και υποστήριξη επιχειρήσεων παρουσιάζουν δυναμική ανάπτυξη.
Οι ταχυδρομικές υπηρεσίες συνεχίζουν να παρέχονται αδιάλειπτα σε όλη τη χώρα, ανεξάρτητα από τη λειτουργία φυσικού καταστήματος, μέσω 1.400 ταχυδρόμων, 500 συνεργατών, 400 πρακτόρων courier και αγροτικών διανομέων, σε εκατοντάδες συνεργαζόμενα σημεία και με σύγχρονα εργαλεία. Έτσι διασφαλίζεται ότι η περιφέρεια εξυπηρετείται πιο ευέλικτα και αποτελεσματικά.
Τα ΕΛΤΑ, τα οποία από το 2017 ανήκουν στο Υπερταμείο, παραμένουν πιστά στη δέσμευση τους για καθολική παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών, ακόμα και στα πιο απομακρυσμένα σημεία της χώρας. Για 198 χρόνια, το πρόσωπο του ταχυδρόμου αποτελεί σύμβολο αξιοπιστίας σε κάθε γωνιά της Ελλάδας και παραμένει στο επίκεντρο της νέας εποχής των ΕΛΤΑ, με σύγχρονα μέσα, νέο εξοπλισμό και υπηρεσίες που ανταποκρίνονται στις ανάγκες των πολιτών.
Οι περισσότεροι ταχυδρόμοι και συνεργάτες είναι πλέον εξοπλισμένοι με ψηφιακά μέσα, ενώ οι αγροτικοί διανομείς και οι ψηφιακοί ταχυδρόμοι –μοναδικό προτέρημα των ΕΛΤΑ– διαθέτουν φορητές συσκευές που τους επιτρέπουν να παρέχουν πολλαπλές υπηρεσίες χωρίς να απαιτείται επίσκεψη σε κατάστημα. Έτσι, τα ΕΛΤΑ εξασφαλίζουν κατ’ οίκον εξυπηρέτηση και πλήρη κάλυψη ακόμα και στις πιο απομονωμένες περιοχές.
Τα νέα ΕΛΤΑ επεκτείνονται με σύγχρονες μορφές παρουσίας. Τα 204 καταστήματα που αποσύρονται παρουσίαζαν ελάχιστη εμπορική δραστηριότητα και επικαλύψεις από γειτονικά σημεία, ενώ αρκετά λειτουργούσαν με ετήσιες ζημίες άνω των 150.000 ευρώ. Με την αναδιάρθρωση του δικτύου, το προσωπικό μεταφέρεται σε παραγωγικές λειτουργίες, ενισχύοντας την παρουσία ταχυδρόμων και την επιχειρησιακή δυναμική στην περιφέρεια. Στις περιοχές χωρίς φυσικό κατάστημα, οι υπηρεσίες συνεχίζονται μέσω του δικτύου διανομής, των κινητών μονάδων και των συνεργαζόμενων σημείων, ώστε καμία κοινότητα να μη μένει χωρίς πρόσβαση στις βασικές ταχυδρομικές υπηρεσίες.
Για τους ηλικιωμένους και τους κατοίκους απομακρυσμένων περιοχών, τα ΕΛΤΑ διασφαλίζουν συνεχή φυσική παρουσία ταχυδρόμου. Οι διανομείς διαθέτουν POS και φορητές συσκευές PDA, που τους επιτρέπουν να πραγματοποιούν συναλλαγές και να παρέχουν υπηρεσίες κατ’ οίκον. Ο στόχος είναι η διατήρηση της ανθρώπινης επαφής και της προσωπικής εξυπηρέτησης, ειδικά για όσους έχουν περιορισμένες δυνατότητες μετακίνησης, με τρόπο οργανωμένο, ασφαλή και σταθερό.
Με ένα τηλεφώνημα στο 212 0000 700, οι πολίτες μπορούν να ενημερώνονται για τον ταχυδρόμο της περιοχής τους και να προγραμματίζουν ραντεβού για εξυπηρέτηση στο σπίτι. Παράλληλα, οι τοπικές επιχειρήσεις και φορείς εξυπηρετούνται από τα κινητά κέντρα περισυλλογής αλληλογραφίας, τα οποία πραγματοποιούν τακτικές διελεύσεις, εξασφαλίζοντας γρήγορη και αξιόπιστη εξυπηρέτηση.
Τέλος, εξετάζονται συνεργασίες με ιδιώτες επαγγελματίες που ενδιαφέρονται να λειτουργήσουν σημεία εξυπηρέτησης υπό το εμπορικό σήμα των ΕΛΤΑ ή της ΕΛΤΑ Courier, όπως ήδη συμβαίνει σε πολλές περιοχές της χώρας. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται η συνέχεια παρουσίας και υπηρεσιών σε κάθε δήμο, με ένα πιο ευέλικτο και βιώσιμο μοντέλο λειτουργίας.


 
                                     
                                                                                                                                                                                                             Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!
Βρείτε μας στο Google News. Πατήστε εδώ!